Gå til innhold

AMD North-Bridge og VIA South-Bridge - hvilke drivere?

vegge

Anbefalte innlegg

Har akkurat formatert maskinen og lagt inn WinXP Pro på nytt. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle legge inn rette drivere...

Chipset

• AMD® 761 chipset (North-Bridge 569 BGA)

• VIA® VT82C686B chipset (South-Bridge 352 BGA)

Har lest litt om dette før... Skal jeg laste ned nyeste Via4in1. Installere alt utenom AGP-greiene? Så må jeg laste ned noen AGP-drivere fra amd.com... Skal jeg ta den øverste eller nest øverste driveren fra denne siden?

Setter stor pris på hjelp. Vet ikke om det er noen vits i å installere disse driverne i XP, men det skader vel ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen var litt ustabil, så jeg orket ikke vente på bekreftelse fra dere...

Installerte Via4in1440v(a), men klikket vekk AGP-greiene.

Fyrte deretter opp AMD AGP Driver Version 5.33 for Windows 2000/XP.

Har ikke hatt noen kræsj ennå, men skal snart fyre opp litt spilling så får vi se. :smile:

Lenke til kommentar

Fint med respons, men det er jo disse driverne jeg har installert. Det jeg gjerne vil vite er:

1. Er de nevnte driverne korrekte for mitt hovedkort/chipset?

2. Er det noen vits i å installere dette når jeg kjører WinXP Pro? Hvilke drivere er f.eks. default i WinXP? Noe som kræsjer med mitt oppsett?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-23 01:53 ]

Lenke til kommentar

Joda, de er korrekte, ellers så hadde jeg ikke oppgitt dem *smile* Installer uansett os! XP er ikke så spesiell at de har alle hovedkort-driverne inne. Det som er inne er vel stort sett bare noen "standard/allround" drivere.

[ endret av Corleone den 2002-06-23 04:51 ]

Lenke til kommentar

Nei men så hyggelig at noen svarer meg midt på natta! :grin:

Da har jeg fått bekreftelse på at jeg har gjort ting rett.

At maskinen min henger/låser seg, gjerne også lyden - den står og hakker... helt til jeg restarter eller det dukker opp en blåskjerm, skyldes da noe annet. Mulige årsaker: mitt modifiserte Geforce 2MX kort, hovedkortet, rammen (selv om memtest ikke oppgav noen feil), cpu-en, lydkortet... PS: Maskinen og skjermkortet kjører for tiden på default innstillinger.

Alt fungerte bra før, men rundt tiden da skjermkortet ble modifisert og litt før IBM-en dødde på seg, så begynte dette. Har installert WinXP Pro på nytt, men til ingen hjelp.

Men jeg har fått svar på alt jeg lurte på i denne tråden. Får ta dette opp senere når jeg har fått testet litt mer! Takk igjen, folkens!

Lenke til kommentar

Jeg og fire kamerater av meg har Abit KG7 med samme chipsettene som deg. Vi har alle en god del stbilitetsproblemer og den andre hardwaren er så og si totalt forskjellig fra maskin til maskin. En av kameratene mine har funnet en del ting om kortet. Bl.a så kan det lønne seg å ikke bruke den nederste pci-porten til kort som krever egen irq, da denne dele irq med en annen enhet på kortet (husker ikke hva). Det kan også lønne seg å sette rambrikkene i 'DIMM4' og 'DIMM2'. Om dette er noe som også kan sies om ditt hk vet jeg ingen ting om.

Lenke til kommentar

Den nederste pci-porten har aldri vært brukt...

Dessuten fyller jeg opp begge de to ramplassene jeg har...

Leste litt på et utenlandsk forum fra MSI sine hjemmesider, og det er visst flere som har hatt problemer med K7MASTER-kortet. Andre derimot har vært strålende fornøyd...

MEN, maskinen var stabil før. De første månedene etter jeg kjøpte maskinen var det en drøm. Aldri hang den seg...

Kan alltids kjøpe et nytt hovedkort, men hva skal jeg gjøre med det gamle? Selge det til superlavpris i tilfelle det er noe galt med det? Heh...

Lenke til kommentar

En kompis av meg har nøyaktig de samme problemene som deg... vi har enda ikke funnet ut av det, men det virker som MSI K7Master ikke er det best egnede hovedkortet til spilling. Alt annet fungere fint.

Vi har ikke prøvd å bytte skjermkort, noe vi skal gjøre etterhvert... Han har Geforce 2MX 400 m/64 MB RAM... kan hende det er en konflikt med dette da..

Lenke til kommentar

Maskinen min henger seg derimot ikke bare under spill. Den kan låse seg overalt. Mens jeg hører på mp3-er, redigerer film, surfer på Internett osv..

Jeg har også en følelse av at skjermkortet skulle vært byttet ut. Har Msi Geforce 2MX400 64MB...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...