jaf Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har akkurat byttet til dette kortet og pc`n begynte straks og fryse efter ca. 1/2 time spilling . 3 ganger første dagen. Dag to begynte den og reboote av seg selv efter ca. samme tiden ved spilling. Ved vanlig bruk"les"surfing på nett var det ikke antydning til problemer. Har mistanke om for svak strømforsyning (360W) i og med at den rebooter av seg selv. Noen som vet noe om dette? Kan det være varmefeil? 46grader på minnet og 55 på psu under belastning? Har allerede bestilt ny strømforsyning : Thermaltake Silent Purepower 560W, men lurer på om noen vet noe om dette problemet eller andre sine erfaringer med dette kortet. Må jeg flashe biosen på kortet? Aldrig noen prob. med hercules 9800se aiw kortet som jeg hadde fra før(softmodda til pro). P4 2,4 533mhz Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator 1024ddr(2*512 dual) asus p4g8x deluxe hovedkort western digital caviar 80 gig med os + 2*120 gig i raid 0 audigy 2 zs 2 kabinettvifter 80mm Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 fjerna di gamle driverene skikkeli? kansej prøve en format c:\ ?? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har selv dette kortet (agp) og er fornøyd med det sammen med en amd 3000+ s939... men eneste problemet jeg har er at i C6C Generals så går kortet varmt, pga av spillet som kjører desktophastighet på kjøleviftene framfor 3d-hastighet. Og da går det litt varmt, og det hjalp ikke å sette på 100% fanspeed override eller, når spillet starter så hører jeg at viftene senker farta midt i gamet og da går det litt dass... Men dette er kun generals+zerohour det gjelder... eneste spillet som får maskina til å fryse. Så bra er det lissom... Lenke til kommentar
jaf Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Har akkurat byttet til dette kortet og pc`n begynte straks og fryse efter ca. 1/2 time spilling . 3 ganger første dagen. Dag to begynte den og reboote av seg selv efter ca. samme tiden ved spilling. Ved vanlig bruk"les"surfing på nett var det ikke antydning til problemer. Har mistanke om for svak strømforsyning (360W) i og med at den rebooter av seg selv.Noen som vet noe om dette? Kan det være varmefeil? 46grader på minnet og 55 på psu under belastning? Har allerede bestilt ny strømforsyning : Thermaltake Silent Purepower 560W, men lurer på om noen vet noe om dette problemet eller andre sine erfaringer med dette kortet. Må jeg flashe biosen på kortet? Aldrig noen prob. med hercules 9800se aiw kortet som jeg hadde fra før(softmodda til pro). P4 2,4 533mhz Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator 1024ddr(2*512 dual) asus p4g8x deluxe hovedkort western digital caviar 80 gig med os + 2*120 gig i raid 0 audigy 2 zs Philips 19-tommers LCD-skjerm 190X5FB/20 (ANBEFALES) http://www.consumer.philips.com/consumer/c...RESHQVHKFSEKI5P http://graphics.tomshardware.com/display/2...110/lcd-14.html 2 kabinettvifter 80mm Alle drivere ble avinnstallert før det nye kortet ble satt inn. Har bare prøvd i cmr5 og demoen til act of war rebooter begge steder Kjørte 11460p 3d mark 03 Endret 10. februar 2005 av jaf Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hørtes rart ut..men, virker som det er strømforsyningen din som gjør det..Det skjermkortet alene trekker 100W..Hvilket merke er det på strømforsyningen? Lenke til kommentar
jaf Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hørtes rart ut..men, virker som det er strømforsyningen din som gjør det..Det skjermkortet alene trekker 100W..Hvilket merke er det på strømforsyningen? beklager at jeg ikke har svart før ,men fikk den nye strømforsyninga. Den gamle var chieftec 360w Har testa ca 40. min. nå og det ser fortsatt bra ut Kan det være mulig at 360w er for lite? det står jo 300w på esken vet ikke jeg men, so far,so good Eller takker jeg for alle svar på mitt innlegg Kommer tilbake hvis det skjer noe uforutsett Jarle Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det er antall ampere på 12v kretsen som er det kritiske.. Minimum 14-15 ampere for et slikt oppsett som du har. Lenke til kommentar
jaf Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Det er antall ampere på 12v kretsen som er det kritiske.. Minimum 14-15 ampere for et slikt oppsett som du har. So long in heaven Da frøys og reboota det igjen når jeg prøvde meg på zero hour neste steg blir vel og prøve og flashe biosen på kortet. ikke riktig sikker på hvordan jeg gjør det,men.....den som intet våger intet vinner............. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hmmm..På Chieftec 360W står det 18 A på 12V..Det skal jo holde.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei, kontakt support i firmaet du kjøpte kortet fra du... Lenke til kommentar
jaf Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) hmmm..På Chieftec 360W står det 18 A på 12V..Det skal jo holde.. Nok engang takk til alle, Det ser ut som det funker nå.glemte det viktigste DEFRAG.tok litt tid før det satt(endel artifacts til og begynne med ,men det ser ut til og ha "gått"seg til) men efter en stund forsvant artifacksen og nå ser det veldig bra ut.Kjørt ca 6timer med cmr5 og to timer med zero hour, null problemer.tempen er litt høy på kortet (62grader).Får se hva jeg kan gjøre med det.Ellers er tempen på cpu 52 og minne på 31 under spilling Jarle ellers anbefaler jeg fremdeles PHILIPS 190xs 19" flatskjerm. Den er helt strøken 0 døde pixler (Vi er 3 stk som har kjøpt den) og ingen har feil med pixler.Den kan fås i analog og digital. vi har analog.SUVEREN. Hvis noen vil lese test så se link på skjermer Endret 12. februar 2005 av jaf Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 62 grader er ikke så altfor varmt..jeg ligger på 69-72 med litt overklokka x800 pro kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå