Johnx Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Blir det noe toll hvis jeg kjøper spill fra Sverige eller Danmark? Betaler jeg kun porto? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tollgrensene gjelder vell for alt som blir importert til ein verdi på over 200kr. Trur ikkje vi har særavtale med Sverige og Danmark. Visst du sjølv reiser over grensa blir det ein annan sak, du kan nemelig ta med deg varer til ein verdi av nokre tusen over grensa visst du har vært i landet over 24 timer. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Sorry, da blir det moms ja! Hadde vi vært med i EU hadde saken vært annerledes Edit: Og hvis firmaet du handler hos ikke trekker fra f.eks. den svenske momsen, må du også betale moms på den svenske momsen... så moro Endret 11. februar 2005 av jonmagne Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Jeg bestiller spill fra Canada. Fikk spillene rett i postkassa og det var ikke snakk om toll/moms. Tross for at alle gangene er spillet verdt mer enn 200 kr. Endret 11. februar 2005 av morningstar665 Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Edit: Og hvis firmaet du handler hos ikke trekker fra f.eks. den svenske momsen, må du også betale moms på den svenske momsen... så moro Mener at du betaler differansen hvis det allerede er tollbelagt i Sverige. Dvs, hvis det f.eks. er 20% moms, betaler du de 5 prosentene ekstra som det er i Norge. Har hørt dette ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå