rannug42 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg kjøpte en mp3-spiller i april ifjor, EMP-Z 256MB , "Verdens minste" kalt her på Hardware.no. Etter å ha lest omtalen, falt jeg pladask for denne. Perfekt å ha rundt halsen på lageret hvor jeg jobbet, istedenfor en gammel CD-spiller i lomma. Det blir jo litt klatring i reolene og sånn... kræsj! -Så jeg trengte noe mer praktisk. Jeg så etter noe ultralett, og noe som ikke inneholdt noe mekanikk, eller optiske lesere e.l., -Vet ikke hvor mange cd-er jeg slet ihjel på jobben, sandstøv på linsa osv. For ikke å snakke om hvor mange cd-spillere og walkmans jeg har hatt i livet. La de alle hvile i fred! Nå har vi mp3 til slike ting! Jeg bestilte da et "256 karat smykke" kalte jeg det, 3-4 plater i grei kvalitet holder greit til en arbeidsdag,- batteriet holdt nesten til hjemreisen også. Men det beste av alt skulle være at jeg hadde en spiller som var praktisk talt uskadelig. Jeg brukte PortaPro-headsettet, og bare ledningen dennes var tyngre enn spilleren;)! Jeg var overalt i reolene og var helt trygg på ikke å miste spilleren i bakken, gjerne 5 meter over bakken(Arbeidstilsynet har kanskje en sak her, men..). Alt var veldig hyggelig til jeg en dag var så ulykksalig å miste spilleren fra skapet(!) på jobben, -et fall på 1,5 meter, og plutselig lå spilleren min i 5 biter! To små dippedutter var blitt brutt løs fra kortet og smykket mitt var dødt. Jeg sprang jo da til butikken med en gang etter jobben, nesten på gråten, og ville ha den reparert. Men neida. Asonos produkter er slettes ikke produsert her i Norge, som noen tror, men i Korea! Det ville bli vanskelig å få reparert denne. Ikke nok med det, i tillegg fikk jeg vite at denne faktisk ikke lenger er i produksjon! Er det et svar? Ærlig talt! Jeg har jo tross alt ikke hatt denne spilleren ett år engang. Og i hyllene deres finner jeg fortsatt spilleren for salg! Det må vel gå an å lodde fast igjen disse bitene? Eller iallefall gi meg et anstendig tilbud på en av de resterende utgåtte produktene de fortsatt selger. Jeg betalte 1499 kroner i butikken deres i Torggata i Oslo. -RIPPOFF - STAY AWAY! Er det noen elektroentusiaster der ute som kan hjelpe meg, blir jeg glad. Jeg må jeg innrømme å være fornøyd med produktet som sådan, da den levde vel og merke. Men det blir en takk rettet til Korea! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ja, nå må det jo sies at det er ikke stort i norge som produseres av elektronikk.... Asono designer vel produktene, men de lages som stort set alt annet i kina eller korea osv. Det at den kanskje ikke tålte å dette i bakken kan jo ikke spilleren noe for, men det er jo litt rart at den datt helt i frahverandre på det fallet. Uansett, så er det nok ikke stort du kan gjøre enn evnt å kjøpe deg en ny spiller. Du har jo ikke noe å hente på en garanti. I motsatt fall finnes det jo mange andre små spillere nå som er ganske solide (relativt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå