Gå til innhold

Kjølesystem på Gainward Geforce 6800GT forandret?

Gundersen

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk mitt nye Gainward 6800GT kort idag, men når jeg åpnet esken og så på kortet begynte jeg å lure, hvor er den store røde kjøleribben?

På bildet som komplett har på produktet (Gainward har også dette bildet),

Er det en stor rød kjøleribbe med to vifter.

Denne ribben (eller "lokket" om du vil)

var ikke å se, derimot var det en svart ribbe med EN vifte, (ligner på en helt vanlig grafikkort kjøler).

Link til produktet + bilde: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305563&cks=PLS

Ettersom hva jeg har lest på tester og lignende skulle denne kjøleløsningen + selve grafikkortet ta 2 PCI slotter i kabinettet, men mitt kort tar bare en slot.

Har Gainward forandret sin kjøleløsning på kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, når jeg bestilte dette kortet når det var helt nytt fikk jeg også med feil ribbe, men det ble fort byttet av komplett til det riktige kortet. Skal ha vært ryddet opp i for lenge siden. du skal hvertfall ikke ha problemer med å få byttet det inn igjen!

Du har Golden Sample ikke sant? Bare det som har 2 vifter meg bekjent. Vanlig har en vifte, men fortsatt rød ribbe...

Lenke til kommentar

Så da har jeg fått referanse viften jeg da?

Det er ihvertfall den viften som er på bildet i min post over jeg har fått!

Betyr dette at jeg har rett på et annet kort?

Skal jeg kontakte Komplett om dette? (siden det var der jeg kjøpte kortet)

Edit: jeg gjør oppmerksom på at det IKKE er GS eller GLH versjonene jeg har!

jeg har det helt vanlige Gainward kortet 6800GT

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Bare vær på den sikre siden..Ta en telefon(ja telefon siden det kan ta sin tid før de svarer på e-mail)så spørr du hvilken vifte som skal leveres med kortet..Det bruker å stå at korte kan avvike noe fra bildet kan de, men så mye tror jeg ikke..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Fikk vite av komplett at det var riktig kjøle løsning, det skal være en referanse kjøler på dette kortet.

Gainward har forandret på det.

Takk for all hjelp!

Pussig, for i høst når 6800GT nettopp var kommet, florerte det med referansevifter på gainward kort. Da sa de det motsatte, at det var den røde som var riktig... Et annet poeng er jo at en skal få det samme som bildet viser, ellers blir det jo villedende markedsføring.

Lenke til kommentar

Gainward med referansekjøler?hmm..Da syns jeg man ikke får det man betaler for..Designet har jo gått rett i dass..Merkelig at de ikke oppdatert bildet..De har vel funnet ut at det er billigere å bruke de kjølerene for å få ned produksjonskostnadene ELLER så er det bare noe butikken sier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...