OmBot Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Man hører vel på jazz og funk også? Her er mine: Miles Davis - All Blues Badder Than Evil - Hot Wheels Jaco Pastorius - Come On Come On Over Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Marcus Miller - diverse uspesifisert King Crimson ( ehm er vel igrunn progrock) Jonas Hellborg - diverse uspesifisert Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Hei! Er jazz som kategorien techno der du har "trance" "rave" "drum&bass" og lsikt? Fordi eg hørte på noen jazz sanger da eg var i chicago og det var digg å høre på!! det var ikke sånn glad rocke jazz som de spiller her i norge men (vanskelig å forklare) Det er litt trist og har en del bass. det er ganske rolig type og ingen synger. vet dere ka eg snakker om? eg vet at det ikke er blues. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ser ut som det går inflasjon i disse hvilke 3 låter greiene.. Men jeg får kanskje slenge meg på. Ikke at dette nødvendigvis er noen all time favoritter. men.. Tom Jenkinson - Iambic 5 Poetry Tortoise - spor 8 på Standards Clifford Gilberto - Deliver the weird [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-06-20 02:13 ] Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
eldar Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Joe Satriani - Formula 1 De er FunKY Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Miles David - Autumn Leaves Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 hei vet ikke om dette er off topic, men Xploding Plastix har ivertfall electroniske jazzy funky elementer i sin musikk. Det er steintøft! Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents -> http://www.beatservice.no/release.asp?catno=38 Ellers er jo Nils Petter Molvær verdt å sjekke ut! MVH Eivind O. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Gary Willis - Bowlegged GRP All Stars - Cherokee Jaco Pastorius - Continuum Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Regner med at topic er sånn passe rund. Blir lite med 3 låter da. Men her er noen av mine favoritter. Tower Of Power Spyro Gyra Dave Weckl Pat Metheny 3 Sist spilte Dave Weckl - Mud Sauce Pat Metheny - The Girl Next Door Simon Philips & Jeff Babko - Doubletake Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 12:38, EivindO skrev:heivet ikke om dette er off topic, menXploding Plastix har ivertfall electroniske jazzy funky elementer i sin musikk. Det er steintøft!Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents ->http://www.beatservice.no/release.asp?catno=38 Mulig at det bare er meg, men tror du Xploding har hørt en del på Amon Tobin (aka Cujo)? [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-06-20 13:40 ] Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Xploding Plastix - TWO NUTCASES WITH LOTS OF SMALL BOXES AND A TERRIBLE NAME….AWESOME!* ”La fantasien løpe løpsk et øyeblikk: Forestill deg store Charlie Mingus plukkende på bassen. Så kommer Gene Krupa inn på trommene – bare med fire armer, og han spiller som han var besatt av en ond ånd. Bak platespillerne lurer Amin Tobin inn alt fra sambarytmer til piano- og blåsersamples. Nå begynner du å nærme deg musikken til Xploding Plastix – osloduoen som burde hatt permanent spillejobb hos Jabba the Hut i Star Wars.” Øyvind Holen, Dagsavisen Xploding Plastix ble startet opp av Hallvard Wennersberg Hagen og Jens Petter Nilsen i 1999. Siden den gang har de gjort seg bemerket med en helt særegen stil. Blandingen av obskure jazz og film-samples, rabiate, frenetiske og rykende ferske beats, en genial melodisk teft, en "anything goes"-mentalitet og ikke så rent lite humor gir deg fortidens lugubre jazzklubb som en nåtidens film noir. Xploding Plastix er et frapperende og friskt rytmeorkester som demonstrerer til fulle samplerens vitalitet som et instrument i seg selv. Her finnes ingen enkle løsninger eller drøye loops; kun presise orkestreringer og spinnvill lirekasserumba fra komponister med sampleren som musikalsk våpen. Xploding Plastix har spilt med Plaid, Jazzanova, Felix da Houscat, Röyksopp, Sternklang, Palace of Pleasure, Aedena Cycle, Jaga Jazzist, DJ Bjørn Torske, franske Rinôçérôse, Illumination – for å nevne noen. De har holdt konserter rundt om i Tyskland, England, Østerrike, og Danmark. Samt deltatt på Quartfestivalen, Nattjazz og Øyafestivalen her hjemme. Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents er debutalbumet til Xploding Plastix. Albumet har mottatt knallkritikker fra både norsk og utenlandsk presse. Tittelen reflekterer gruppa i mer enn at den er en lek med ord. Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents visualiserer et cinematisk breakbeat inferno ispedd gangster-attityde og italiensk erotikk. Xploding Plastix er: Jens Petter Nilsen – samplere, trommemaskiner, synther, effektbokser Hallvard Wennersberg Hagen – samplere, trommemaskiner, synther, effektbokser Erik Velldal - kontrabass *Sitat fra den engelske musikkavisa NME etter Xploding Plastix’ konsert under In The City-festivalen i Manchester i 2000. Eivind O. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jaha? Var dette ment å bevise noe? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 18:09, Hidden skrev:og de er nok blant artistene som setter Norge på kartet når det gjelder nytenking innen musikken. Nytenkning? Kanskje i 96 eller noe. Sjekk heller ut Amon Tobin, Clifford Gilberto Rythym Combination etc. Jeg ville gitt skiva en 4'er forresten. Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Liker best black/death metal og 70s ballader jeg da :razz: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 ja det var en god grunn til å svare på denne linken? nei synes ikke det. selv liker jeg miles. første jazzen som gikk an å høre på. Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Weather Report - Birdland Donald Fagen - IGY Vital Tech Tones - Snake Soda (sinnsyk basssolo av v. wooten) Bill "The Buddha" Dickens blir vel en smule for funky for denne lista :smile: Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 aaahhh...endelig en jazztråd! 1. John Coltrane 2. Martin, Medeski & Wood 3 Gary Burton 4. Gary Peacock 5. Ralph Towner 6 og selvsagt King Crimson her også det blei seks det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har faktisk ikke noe cd'er med jazzfunk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå