Gå til innhold

trenger hjelp til min første mod!

Anbefalte innlegg

Skal modde pc'n for første gang. Jeg skal bare lakke den utenpå med spray og kanskje sette i et plexiglass senere. Jeg har bare noen enkle spørsmål.

1.Må jeg ta ut innmaten for å lakke det?

2.Er det farligfor cd-rommen å bli lakket, uten å ta ut cd-rommen fra kabinettet?

3.Hvor lenge tar det før sprayen tørker og lukten går bort?

4.Vet dere om noen butikker der de selger blå og svart metalic f.eks byggmakker'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ta ut "innmaten" som du kaller det ja, det kan lett bli ødelagt hvis du lakker kabinettet med det inni. Ang. den CD-rom`en tror jeg at det skulle gå ann, men legg merke til at jeg bare TROR! Ikke gjør det å skyld på meg hvis det faktsik blir ødelagt. Tørketid er varierende, alt etter hvor tykke lag du tar, og hvilken lakk du bruker, også det samme med lukten.

Du kunne sitt på forskjellige bilrekvisitabutikker, europris, Clas Ohlson og lignende butikker etter lakk. Lykke til, og håper på worklogg! :thumbup::w00t: stå på! :w00t:

Lenke til kommentar

Noen småting:

for at lakkeringen skal bli vellykket så bør du pusse lakken som er der fra før litt matt, for så å bruke grunning på det hele før du lakkerer.

- Når du pusser vil du ikke ha hardwaren i pc'n.

- Det er veldig enkelt å demontrer/montere en pc, bare ikke press noe inn der du merker at det ikke passer.

- Når det gjelder lakk/grunning kjøp quicklakk, det er god kvalitet og koster ca 80,- pr boks.

- Når du lakkerer så ikke ta tykke lag, lakker det lett første gangen, vent i 10-15min (?) så lakkere du enda et tynt lag. Gjenta dette ca. 3-5 ganger for et bra resultat.

Lakkering av cdromen

- Når du skal lakkere den, så blir det ikke pent om den står i kabinettet pga det meste er dekket, da blir det bare delvis lakkert.

PS: Ja, den kan lakkeres. Men de det samme må gjøres i forkant som på kabinettet.

Vindu i siden

Om du skal ha vindu i siden, så kan det lønne seg å sette inn dette før du lakkerer, så slipper du at lakken blir skadet.

Ingenting her er for å skremme deg fra å gjøre det ;) vil bare at du skal få et bra resultat :cool:

Lenke til kommentar

Hvilket kabinett har du? Hvis det er mulig, er jo det letteste å ta av dekslene som skal lakkeres, og så står hardwaren igjen i rammen til kabinettet ;)

Hvis det er fronten på cd-romen du skal lakkere åpner du først skuffen, løfter av frontdekselet, og så tar du av den andre delen. :)

Lenke til kommentar

Jeg har Aopen HQ45. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta av alle sidene.

Jeg har bestilt dette:

Sunbeam Kald Katode Basic Kit

Sunbeam Kald Katode, 20cm, Blå

Sunbeam Window Kit, Rektangulært, Transp

Lakk fra biltema (blå metalic og svart)

Alt dette ble bestilt fra Microplex.no

Jeg skal modde kabinettet i vinter ferien og jeg regner med at alt skal passe.

Lenke til kommentar

Sidedørene er det lett å ta av, bare å skru ut skruene og dra dem av, fronten klipset og skrudd(tror jeg)fast med to skruer, du skrur ut skruene, trykker inn "klipsene" og dytter fronten ut. Toppen er vel naglet fast, da borer du dem ut med et bor som er noen millimeter større enn hullet inni naglen, og løfter toppen av.

Så er det bare å modde! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...