finfyr Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Er for tiden i England, og min kjære der hjemme vil gjerne ringe. Har hørt om noen forhåndbetalte telekort som kan kjøpes. En vennine har brukt slike til å ringe fra hustelefon i Norge, til hustelefon i Frankrike, til en veldig billig penge... Tror hun har kjøpt de i slike Asia butikker og lignende. Noen som kan litt om dette, og hadde giddte forklart meg litt? Evt gitt meg link til en side jeg kan sjekke. Ser for meg at hun må ringe fra hustelefon eller telefonkiosk for å få det rimeligst mulig, og samtidig må jeg finne en telefonkiosk her borte i England. Stemmer dette? For det er vel ganske mye dyrere om hun ringer til mitt Engelske mobilnr? Mange spørsmål her, men satser på at noen tar seg tid til å forklare litt Takk Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) kan dere skype? f.eks. fra pc til fast-telefon. tror ikke du finner noe billigere bortsett fra skype pc til pc jeg snakker selv mye med utlandet via skype til fasttelefon og er meget fornøyd med kvalitet og pris Endret 10. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hun har nok ikke tilgang til pc, dessverre. Og jeg snylter trådløst nett fra en nabo, så kan ikke åpne porter og slikt noe.... Ingen som vet noe om de nevnte telekortene? Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvor bor du da?? Hvis du stikker til nærmeste asiatisk butikk så finner du nok det. Bare å spørre. Koster 100 lappen for 40 min trur jeg Lenke til kommentar
-M- Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Unødvendig å gå på butikken: Telefonkort.Net Dagbladet-sak om tjenesten: Ring utlandet for halv pris Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg bor i England som nevnt tidligere i tråden. Men hun er i Trondheim. Får vel kjøpe på nett og sende henne infoen da. Lettest det tenker jeg... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hun har nok ikke tilgang til pc, dessverre. Og jeg snylter trådløst nett fra en nabo, så kan ikke åpne porter og slikt noe.... Ingen som vet noe om de nevnte telekortene? trenger vel ikke å åpne porter for å kjøre skype? dessuten trenger ikke skype mye båndbredde, hos foreldrene kan to pcer ha utgående samtaler (begge via trådløst nett) samtidig som 2 andre pcer blir brukt til standard nett-surfing. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Funker fint med det telekoret jeg kjøpte. GlobalOne. kan visstnok snakke i over 700min for 124kr. Ingenting slår vel det uansett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Snakk for rundt 43000 min for 159kr med Telio Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Jaja, om du hadde lest tråden ville du skjønt at det ikke lot seg gjøre i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jaja, om du hadde lest tråden ville du skjønt at det ikke lot seg gjøre i dette tilfellet... Har lest hele tråden og ser fortsatt ikke noe problemer. Du trenger ikke åpne noen porter med Telio og det er like enkelt å koble seg opp mot et trådløst nett enten du snylter på den eller ei Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 hvordan i allverden skal han bruke telio da? skal de komme over til england å innstallere det hos ham/nabon hans? Dama hans har ikke pc-tilgang så hvorfor i allverden skal hun da ha bredbånd. Globalone hørtes billig ut, det er nok den rimeligste løsningen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 :!: Du trenger ikke installere noe med Telio og Telio kan du bruke i sahara hvis det er bredbåndstilkobling. Eneste du har med deg er en liten boks som er plug 'n play prinsippet Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 tror likevel det blir både tidkrevende og dyrt å sende telioboksen til england når han kan kjøpe et kort til en hundrings som han kan ringe lenge med... Men hørtes lurt ut med teliosaken om man har tid til å planlegge først Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 men tror det er gratis å ringe til norge, siden boksen du har tror at du er i norge selv om du befinner deg et helt annet sted..kan det stemme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 men tror det er gratis å ringe til norge, siden boksen du har tror at du er i norge selv om du befinner deg et helt annet sted..kan det stemme? Det stemmer. Det akkurat det som gjør Telio så genialt. Når du er på ferie kan alle ringe deg på ditt "norske" nr. selv om du er på den andre siden av kloden. Så hvis du er i england med boksen så kan du ringe norge "lokalt" så lenge du vil uten at det koster deg mer enn de 159kr pr. mnd. Nei jeg jobber ikke for telio Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) har du bredbånd så last ned skype. Du trenger ikke å åpne noe porter i det hele tatt det bare virker. så bruker du skypeout (forhåndsbetalt ringetid) som kjøpes på skype sine nettsider. koster 14 øre minuttet til fasttelefoner i vesteuropa samt USA. Du bør kunne sette opp det hele på ca 10-15 minutter Det finnes dessverre ikke skypeIn enda, så det er du som må ringe, men det er vel grei investering sikkert. www.skype.com Jeg jobber ikke i Skype Endret 24. februar 2005 av bzzlink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå