Sportive. Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Her er et av mitt første nattbilder.... Fra en amatør med andre ord Blidet ble tatt ca kl 24.00, noe måneskinn. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Litt offtopic: Tok noen nye mens eg var på tur med hunden. Du vet den hunden du har i avataren din, er det din? Altså den du gik tur med Yup. Det er vofsen min santoz. For å ikke la det bir for OT så sniker eg inn et bilde til eg tok igår med lang lukkertid. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Masse flotte bilder her. ble litt hekta på fotografering selv om jeg er en amatør. hehe Morsom tråd. Utrolig mange spennende ting man kan få til med lang lukkertid. Synd det er så få kameraer med skikkelig bulb-funksjon, hvor du trykker en gang for å sette kameraet i gang, og en gang for å stoppe det. Bulb-funksjon? hva er det? jeg har noe på kameraet som heter bulb men har ikke peiling på hva det er. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Dette er en lukkerfunksjon som gjør at lukkeren står oppe så lenge man holder utløseren nede. En variant på denne er at lukkeren åpner seg på fra man trykker på utløseren første gang, og lukker seg neste gang man trykker. (i følge ordboken) Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Noen som kan ta et kjappt spørsmål? Hvis jeg slenger på 15s lukketid så får jeg (naturlig nok) helt utrolig lyse bilder, fungerer greit når det er forholdsvis mørkt, men ellers har jeg ikke sjangs. Hva kan man gjøre med sånt? Sånn som nå i dagslys så blir det helt hvite bilder (med en fargeklatt på eller noe). Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Du trenger et grått filter som slipper igjennom lite lys. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Hei! Du trenger et grått filter som slipper igjennom lite lys. Har hørt at man i stedenfor grå filter kan bruke solbriller.... har ikke prøvd det men det blir vell dårlige resultater kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hei! Du trenger et grått filter som slipper igjennom lite lys. Har hørt at man i stedenfor grå filter kan bruke solbriller.... har ikke prøvd det men det blir vell dårlige resultater kan jeg tenke meg. Det går om du har kompaktkamera med så liten linse at brilleglasset dekker hele fronten, og du prøver mange vinkler på brillene slik at du ikke får reflekser. Fungerte for meg med Coolpix 4300 da jeg brukte det. Men man vil få litt kvalitetstap i form av ujevnheter i brilleglasset tipper jeg? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Fant et til som jeg hadde tatt. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Bilde av utsikten fra hytta i sørfjorden/nordland. Bilde tatt på natta kl 12 og med fullmånen opp (den vises ikke i bildet som dere ser, men er vel en del av årsaken til at kameraet klarte å fange opp så mye lys...) Kamera: Sony Cybershot DSC P-100 Lukketid: 30sek Endret 31. mars 2005 av Dunah Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Liker stemningen i bildet ditt, Dunah. Mine bilder: http://www.home.no/fjortissverden/bilder/fyr2.JPG http://www.home.no/fjortissverden/bilder/fyr3.JPG fyrverkeri Endret 29. mars 2005 av flodhest Lenke til kommentar
andm Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 et lite newbie spm, hvordan lagrer jeg bildet i faktisk størrelse men at bare et minibilde vises her? (slik at man kan klikke på det for å se større) Du tenker sikkert på opplastete bilder, som vises i en liten rute og med mulighet for å åpne en større versjon. Legg ved en fil ved hjelp av funksjonen nederst i vinduet når du skriver innlegg. Merk deg at grensen på den opplastete filen er 256 kB. Nydelig bilde, forresten! Det falt virkelig i smak hos meg. Lenke til kommentar
RMI Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Meget pent bilde Endret 30. mars 2005 av RMI Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Eneste jeg har liggende. Ustøe hender og lang lukkertid gir en litt spøkelsesaktig effekt Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Dunah: Kjempefint bilde. Liker stemningen og fargene, de passer så godt. Har du kanskje en større versjon Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg takker for den fine responsen på bildet mitt Likte bildet godt selv også. Legger med en link til det større bildet: Nattbilde fra hytta 30sek lukketid For de som er interesserte i flere bilder av samme motiv så har jeg et par dagbilder og et nattbilde til (med andre instillinger, men 30sek lukketid det også) Dagbilde 1 (med litt tåkeskyer) Dagbilde 2 (overskyet) Nattbilde (30sek lukketid) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg liker slike bilder som Dunah viste; bilder der er blitt brukt lengre lukkertid enn det som er nødvendig. Da ser det ikke ut som om bildet har blitt tatt om natten og det blir en fin stemning i bildet. Prøv det alle som ikke har prøvd det tidligere, anbefales Lenke til kommentar
F828 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Jeg takker for den fine responsen på bildet mitt Likte bildet godt selv også. Legger med en link til det større bildet: Nattbilde fra hytta 30sek lukketid For de som er interesserte i flere bilder av samme motiv så har jeg et par dagbilder og et nattbilde til (med andre instillinger, men 30sek lukketid det også) Dagbilde 1 (med litt tåkeskyer) Dagbilde 2 (overskyet) Nattbilde (30sek lukketid) Flott motiv og flotte bilder. Kikka etter EXIF i bildene, men fant intet. Hvilke kamera er det og hva har du gjort med bildene i etterkant. Ikke mye tipper jeg. EDIT; Tipper på en IXUS. F828 Endret 31. mars 2005 av F828 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Jeg har ikke gjort noe med bildene nei. Men synes de var litt for store til å legges på ftp i orginal formatet (har bare 30mb til rådighet ) . Disse er litt komprimerte som du fikk med deg. Hvis du virkelig har lyst på orginal størrelsen av noen av bildene så send meg en privatmelding med email adresse så kan jeg sikkert sende..(bildene er litt over 2mb hver) Har forresten et Sony Cybershot DSC p-100 Endret 31. mars 2005 av Dunah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå