Gå til innhold

Legg inn dine bilder med lang lukkertid


_Adler_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Oracel:

Jeg syns bildet ditt ble veldig fint, jeg! Mange fine og sterke farger. Bildet virker ikke uskarpt... Jeg har selv vært i Ålesund noen ganger, så et er morsomt å se det "at night". Heter ikke det "fjellet" du tok det fra Aksla :hmm:

Blir morsomt å se flere nattbilder fra Ålesund, da det er en ganske fin by :mrgreen:

Lenke til kommentar

Brukte et S5500 m/ stativ (uten at det hjalp så veeldig mye), 15s lukkertid og F6.3 blender, om jeg husker riktig. Synes det er merkelig at dette bildet får så gode kritikker, men like fullt hyggelig :) Skal komme med flere Ålesund-by-night-bilder så snart det slutter å regne :hrm:

Lenke til kommentar

Fikk ikke holdt på så mye da batteriet på kameraet røk. Har holdt på litt med fotografering, men har mye igjen å lære.

 

Her er mitt begynner bidrag, ble litt missfornøyd. Noen tips eller triks for å slippe det som skjedde med lyset oppe til venstre i bildet?

 

Instillinger:

 

15sek

f/16

ISO100

post-209-1110661252_thumb.jpg

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Morsom tråd. Utrolig mange spennende ting man kan få til med lang lukkertid. Synd det er så få kameraer med skikkelig bulb-funksjon, hvor du trykker en gang for å sette kameraet i gang, og en gang for å stoppe det.

 

Legger ved et bilde jeg tok på 8 sek av en kamerat som står og veiver med et stjerneskudd.

post-209-1110687828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noen tips eller triks for å slippe det som skjedde med lyset oppe til venstre i bildet?
Jeg tror man kan få det til ved å bruke større blenderåpning (rett meg hvis jeg tar feil :yes: ). F 16 blir en veldig liten blenderåpning. Det er bare å eksperimentere, og det er lurt å ta mange bilder av samme objekt m/ ulik blenderåpning eller lukkertid osv. Prøv å juster blenderåpning ned og lukkertid opp :thumbup: Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Har funnet frem et bilde jeg tok på Kielferga (MS Kronprins Haakon). Mange som spiller automt der :yes:

Det eneste jeg har gjort i photoshop er å resize og forandre litt kontrast og levels.

Originalbildet var tatt med disse innstillingene:

Lukkertid: 15 sek.

Blender: F8

ISO: 100

 

Bildet er tatt den 11.07.2004 klokken 21:17:24 :D og da var jeg ny innen fotografering.

Hva syns dere om bildet?

post-209-1111685119_thumb.jpg

Lenke til kommentar
SnowDOG_: Syns bildet ditt ble ganske morsomt fordi bilen som kjører vekk ser ganske flat ut :):thumbup: Fine farger.

Thanks! :mrgreen:

 

Tok noen nye mens eg var på tur med hunden. Testet ut litt forskjellige innstillinger og sånt og denne syns eg ble ganske fin. Det er forresten en buss som kjørte forbi.

post-209-1111702863_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...