_Adler_ Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Hei! Oracel: Jeg syns bildet ditt ble veldig fint, jeg! Mange fine og sterke farger. Bildet virker ikke uskarpt... Jeg har selv vært i Ålesund noen ganger, så et er morsomt å se det "at night". Heter ikke det "fjellet" du tok det fra Aksla Blir morsomt å se flere nattbilder fra Ålesund, da det er en ganske fin by Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Fjellet heter Aksla ja Skal nok få til et mye bedre bilde av samme motiv så snart jeg får anledning! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Fint bilde fra Aksla ja. Er du på Fjellstua der? Det ble litt uklart, men det så veldig fint ut. Gleder meg til du får tatt et nytt et. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Gleder meg til du får tatt et nytt et. ME 2 Endret 6. mars 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
sydana Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 fint bilde av ålebyen(Ålesund), er selv oppe der å tar bilder av og til, utsikta der er bare helt utrolig:) hvilket utstyr brukte du, det er altid interessant å vite? Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Brukte et S5500 m/ stativ (uten at det hjalp så veeldig mye), 15s lukkertid og F6.3 blender, om jeg husker riktig. Synes det er merkelig at dette bildet får så gode kritikker, men like fullt hyggelig Skal komme med flere Ålesund-by-night-bilder så snart det slutter å regne Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Fikk ikke holdt på så mye da batteriet på kameraet røk. Har holdt på litt med fotografering, men har mye igjen å lære. Her er mitt begynner bidrag, ble litt missfornøyd. Noen tips eller triks for å slippe det som skjedde med lyset oppe til venstre i bildet? Instillinger: 15sek f/16 ISO100 Endret 12. mars 2005 av Gef Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Morsom tråd. Utrolig mange spennende ting man kan få til med lang lukkertid. Synd det er så få kameraer med skikkelig bulb-funksjon, hvor du trykker en gang for å sette kameraet i gang, og en gang for å stoppe det. Legger ved et bilde jeg tok på 8 sek av en kamerat som står og veiver med et stjerneskudd. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Noen tips eller triks for å slippe det som skjedde med lyset oppe til venstre i bildet? Jeg tror man kan få det til ved å bruke større blenderåpning (rett meg hvis jeg tar feil ). F 16 blir en veldig liten blenderåpning. Det er bare å eksperimentere, og det er lurt å ta mange bilder av samme objekt m/ ulik blenderåpning eller lukkertid osv. Prøv å juster blenderåpning ned og lukkertid opp Endret 13. mars 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
300D Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Prøver meg jeg, også. Dette bildet er fra Trondheim, lukkertid 30 sek. Dette er mitt første innlegg på forumet, så jeg er ikke sikker på om bildet faktisk blir med, men... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Hei og velkommen 300D! Syns bildet ditt ble ganske fint, morsomt med den ene røde streken fra en bil opp en gaten. Har sett mange lang lukkertid bilder med flere biler innblandet, morsomt å se et bilde med bare en bil Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Hei! Har funnet frem et bilde jeg tok på Kielferga (MS Kronprins Haakon). Mange som spiller automt der Det eneste jeg har gjort i photoshop er å resize og forandre litt kontrast og levels. Originalbildet var tatt med disse innstillingene: Lukkertid: 15 sek. Blender: F8 ISO: 100 Bildet er tatt den 11.07.2004 klokken 21:17:24 og da var jeg ny innen fotografering. Hva syns dere om bildet? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Adler: kunne blitt brukt som vervingskampanje for "de spillegale", virker som de er på vei inn i "lyset". Hehe, ble bra det der Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Får legge med noen av mine også da.. Dette er faktisk første bilde jeg tok med kameraet ut av esken, synes selv det ble ganske bra Streetlife se flere bilder med lang lukkertid her. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 En av mine første lang lukkertid bilde eg har tatt. Fikset litt på kontrasten bare. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 SnowDOG_: Syns bildet ditt ble ganske morsomt fordi bilen som kjører vekk ser ganske flat ut Fine farger. Lenke til kommentar
zappo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Her er et annet bidrag. Bildet ble tatt for noen uker siden, da jeg var ute å eksperimenterte med akkurat lukkertid. En av mine første bilder. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 SnowDOG_: Syns bildet ditt ble ganske morsomt fordi bilen som kjører vekk ser ganske flat ut Fine farger. Thanks! Tok noen nye mens eg var på tur med hunden. Testet ut litt forskjellige innstillinger og sånt og denne syns eg ble ganske fin. Det er forresten en buss som kjørte forbi. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Litt offtopic: Tok noen nye mens eg var på tur med hunden. Du vet den hunden du har i avataren din, er det din? Altså den du gik tur med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå