Kristiad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Og her er et annet med 1/13s lukkertid. Var vanskelig å få noe særlig lengre lukkertid da begge bildene er tatt med ganske mye lys utendørs. For å kunne eksponere med lengre lukkertdoer selvom det er lyst kan du bruke et gråfilter. De mørkeste gråfiltrene stjeler nesten alt lys uten å endre fargene. Jeg har aldri brukt det på et digitalt SLR men har hatt mye glede av det på filmbaserte kameraer. Mvh Kristian Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 For å kunne eksponere med lengre lukkertdoer selvom det er lyst kan du bruke et gråfilter. De mørkeste gråfiltrene stjeler nesten alt lys uten å endre fargene. Jeg har aldri brukt det på et digitalt SLR men har hatt mye glede av det på filmbaserte kameraer. Mvh Kristian Vet ikke om det finnes gråfilter til mitt kamera, da det bare er et vanlig klikk&pek-kamera (sony p150), men mulig det finnes... Hadde vært interessant og få prøvd det. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hei! Her er et bilde jeg tok en gang på sensommeren. Det er ikke akkurat tatt med lang lukkertid, men jeg fikk en lang lukkertid effekt. Lukkertid: 1/6 sec. Blender: 8.0 ISO:100 Hvis noen lurer på hva bildet forestiller ( ) så er det jeg som beveger/løper veldig raskt frem og tilbake. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) I sommer stod jeg i vinduet på et hotell i Paris for å prøve å ta et bilde av lynet. Plutselig smalt det noe så vanvittig at jeg skvatt himmeløyt. Derfor litt ustødig kamera... her er vel historien mer morsom enn bildet bra Edit; Bildet ble tatt med et Casio QV-R40 F828 Endret 24. februar 2005 av F828 1 Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hei! F828: Jeg syns bildet ble ganske morsomt! Spesiellt fint ble lynet på midten til høyre , det ble et fint mønster . En annen ting som også er ganske fin ter kontrasten mellom det lilla/blå lynet og den oransje fargen. Hva er egentlig det oransje? Er det ikke et hus, men det kan også være en skog (bare se helt på toppen, ser ut som grantrær ) Lenke til kommentar
lillerampen Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Her e mitt bidrag... TromsøBrua Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Dette er ikke mitt bilde, men en jeg vet om sitt som jeg syntes er verdt å poste. Link -- http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...hlight=exposure Lenke til kommentar
F828 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hei!F828: Jeg syns bildet ble ganske morsomt! Spesiellt fint ble lynet på midten til høyre , det ble et fint mønster . En annen ting som også er ganske fin ter kontrasten mellom det lilla/blå lynet og den oransje fargen. Hva er egentlig det oransje? Er det ikke et hus, men det kan også være en skog (bare se helt på toppen, ser ut som grantrær ) Takk for det _Adler_. Det er ikke noen skog eller tre, det er nok et hus - for dette er midt i tykkeste Paris. F828 Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Det er ikke noen skog eller tre, det er nok et hus - for dette er midt i tykkeste Paris. Hehe, trodde det jeg.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Mange fete bilder her. Ble litt inspirert jeg nå Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bildet med lang lukkertid er Utrolig kule... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Her e mitt bidrag... TromsøBrua Det var stilig! Hvilket "billigkamera" egner seg til slike bilder? (<3500kr) Lenke til kommentar
auditman Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) I sommer stod jeg i vinduet på et hotell i Paris for å prøve å ta et bilde av lynet. Plutselig smalt det noe så vanvittig at jeg skvatt himmeløyt. Derfor litt ustødig kamera... her er vel historien mer morsom enn bildet bra Edit; Bildet ble tatt med et Casio QV-R40 F828 Jeg synes det bildet ditt var skikkelig tøft. Og et godt eksempel på at bilder ikke alltid trenger å være knivskarpe. Jeg synes bildet ditt er mye tøffere i uskarp utgave enn det ville ha vært knivskarpt. Utsnittet er også bra etter mitt syn. Endret 27. februar 2005 av auditman Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Her e mitt bidrag... TromsøBrua Dette likte jeg. Du vil ikke skrive noe info om hvor lang lukketid du brukte osv? Veldig bra bilde syntes jeg! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Hei! Det er lurt å nevne hvilken lukkertid, blender og ISO man brukte Lenke til kommentar
svamp Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 For å kunne eksponere med lengre lukkertdoer selvom det er lyst kan du bruke et gråfilter. De mørkeste gråfiltrene stjeler nesten alt lys uten å endre fargene. Jeg har aldri brukt det på et digitalt SLR men har hatt mye glede av det på filmbaserte kameraer. Mvh Kristian Vet ikke om det finnes gråfilter til mitt kamera, da det bare er et vanlig klikk&pek-kamera (sony p150), men mulig det finnes... Hadde vært interessant og få prøvd det. Gråfilter = solbriller! Jeg har gjort det med et kompaktkamera, og om du er heldig med vinkelen på brillene får du ingen refleksjoner eller annet som tilsier at du har holdt solbriller foran Fungerte bra for meg i alle fall. Hvordan det er i forhold til et skikkelig filter vet jeg ikke. Lenke til kommentar
lillerampen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Her e mitt bidrag... TromsøBrua Dette likte jeg. Du vil ikke skrive noe info om hvor lang lukketid du brukte osv? Veldig bra bilde syntes jeg! Flott at dere likte bildet :-) Dette var faktisk mitt første bilde med D70. 50mm F/16 15 sek lukkertid Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 I sommer stod jeg i vinduet på et hotell i Paris for å prøve å ta et bilde av lynet. Plutselig smalt det noe så vanvittig at jeg skvatt himmeløyt. Derfor litt ustødig kamera... her er vel historien mer morsom enn bildet bra Edit; Bildet ble tatt med et Casio QV-R40 F828 digg bilde Liker lynet... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Hei! Flott at dere likte bildet smile2.gifDette var faktisk mitt første bilde med D70. Du har i alle fall fått en bra start! Likte bildet ditt kjempegodt :!: Har du noen fotoerfaringer fra før du kjøpe D70? Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ålesund om natta. Er selv misfornøyd med dette bildet. I original størrelse ligner det ikke grisen. Kombinasjonen av sterk vind og lang lukkertid gjorde det nærmest umulig å få til noe skikkelig. Håper å komme sterkere tilbake med samme motiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå