Gå til innhold

Legg inn dine bilder med lang lukkertid

_Adler_

Anbefalte innlegg

Edit: Jeg skjønner ikke hva de kornene på bildet kommer av. Det snødde ikke, og ingen av bildene jeg tok senere hadde disse, så det er sannsynligvis ikke smuss. Kan det være noe slags flare fra lampene?  :hmm:

5497963[/snapback]

Det kan være linserefleks fra lampene ja. Eller kanskje dugg en eller annen plass i objektivet?

kven har 1024*768 som oppløysing i dag?

På tide og kjøpe seg ny skjerm i såfall.

5499511[/snapback]

Jeg har 1280 bred skjerm men må fortsatt rulle ganske mye horisontalt på denne siden selv om det bredeste bildet er 1037 pixler. Det kommer nok av at menyfeltet til høyre og feltet for brukernavn tar en del plass. Bilder med 800 i bredden passer fint og det er strengt tatt ikke nødvendig med mer for å vise frem bildet. Horisontal scrolling er etter min mening en klart større ulempe enn at bildene er "bare" 800 pixler brede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutter meg til Simen1 helhjertet. Dette er et fotoforum, ikke dataforum. Det betyr at mange av brukerne ikke er fjortiser som får alt gratis i noen år til. Mange av oss har familie med barn, og å bytte ut vår 19" med en større monitor koster penger. Vi kan fint redigere bildene våre på de "små" monitorene våre, og burde også kunne lese vår favorittside på samme monitor. Synes det er lovlig arogant å kreve at folk flest skal ha monitor som gir leselig resultat på høyere enn 1024*768. Utstyret vårt er dyrt nok som det er. :realmad:

Edit: Vil også legge til at noen av oss er proffe, semiproffe eller er tidligere proffer. Vi ville aldri lagt ut et bilde i et format som muliggjør tjansen for å stjele våre åndsverk. Det burde dere tenke på også.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg personlig har ikke problemer med store bilder, men jeg synes ikke det er rett å "kreve" at andre skal kjøpe større skjerm bare fordi jeg er lat og ikke resiser bildene mine (noe jeg gjør)

Ja, jeg har 20" LCD, men det betyr jo ikke at alle andre har det (eller kjører 1600*1200 oppløsning)

Så det å komme med en slik uttalelse er, som PMnormal sier, lovlig arogant.

Lenke til kommentar

Bidrag fra en "rookie" (kjøpte kameraet for en uke siden)... ;)

Ettermiddags-/kveldsbilde av E6 v/Alnabru

ExposureTime : 15,00Sec

FNumber : F29,0

Flash : Not fired

FocalLength : 31,00(mm)

Omtrent samme bilde, men med litt zoom

ExposureTime : 15,00Sec

FNumber : F29,0

FocalLength : 48,00(mm)

Personlig favoritt, tatt på Nationaltheatret i dag tidlig

ExposureTime : 4,00Sec

FNumber : F22,0

FocalLength : 18,00(mm)

Endret av oysteinw
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Personlig favoritt, tatt på Nationaltheatret i dag tidlig

ExposureTime : 4,00Sec

FNumber : F22,0

FocalLength : 18,00(mm)

5506051[/snapback]

Nice! De andre har jeg sett så mange ganger før men dette var noe for seg selv. :)

EDIT:

Ingen bilder som er for store no da.

Akuratt passe.

kven har 1024*768 som oppløysing i dag?

På tide og kjøpe seg ny skjerm i såfall.

5499511[/snapback]

Det er mange som har det. I følge stattrackeren på nettsiden min har rundt 20-40% denne oppløsningen. Tenk på folk med bærbar, det er ikke alle der som har 1280.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Hmpf.....nytt forsøk på å legge ut bilde, så får vi se da

Pokker ta, hvorfor går det ikke? Velger "bla gjennom" finner et bilde, velger "legg til dette vedlegg" og så står timeglasset der i noen minutter. Ingen bilder blir lagt ved.

Edit; Funket etter ca 10 forsøk........... :(post-88793-1140560090_thumb.jpg

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar

Her er et bilde jeg tok utenfor huset vårt en sen høstkveld.

Var rett etter jeg hadde fått kameraet, så det var mest for å prøve seg fram litt.

Er ikke så skarpt som jeg skulle ønske, men som et prøvebilde syntes jeg det ble bra.

Klikk for stort :)

IMG_0370_0.JPG

Lenke til kommentar
Fine bilder! Trengel vel et stativ når man tar bilder med lang lukkertid?

5652062[/snapback]

Stativ, eller sett det fra deg en plass, bruk selvutløser på 2sek foreksempel, bare ikke rør kamera mens bildet tas, menneskehånden klarer å riste et kamera på stativ også...

:thumbup:

Men man får til mye kul med håndholdt å lang lukkertid også da.! :D

Slemger med et bilde med d samme...

Så kan dere få gjette på hvilke bro dette er også.... :p

EFIX:

8sek lukker

F 3,5

ISO-200

brenn 33mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...