_Adler_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei! Jeg har et bilde som jeg ønsker tilbakemelding på. Det ble tatt den 02.09.2004 og her er info ang. bildet: Bildet er tatt med Sony DSC-V1. Exposure time: 25 sec, ISO: 100, blenderåpning: 5.0. Ja, hva syns dere? Hilsen Daniel aka. _Adler_ Endret 13. februar 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 fint bilde.. Men er noe som mangler for å gjøre det til ett godt bilde. Vet ikke helt hva det er. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tøft bilde... Får mer og mer lyst på digitalt speglrefleks når jeg ser slike bilder Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tøft bilde... Får mer og mer lyst på digitalt speglrefleks når jeg ser slike bilder Kan ta slike bilder med små vanlige kompakt-kamera også, bare de kan bruke lukketider på noen sekunder eller mer.. F.eks endel Canon-kamera har 15 sekunder lukketid som max. Holder lenge til slikt ivertfall:) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Vet ikke åssen det er med de nyere Coolpix-kameraene, men jeg kan i hvert fall sette på BULB-eksponering på mitt 4300, og det gir meg opptill et minutt lukkertid Kult bilde forresten! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Jeg kan jo si hvordan jeg tok det. Det eneste jeg gjorde var at jeg ventet på en bil (kjører få biler her nemlig ) på denne rette strekningen. Så la jeg raskt kameraet ned på bakken, stilte inn innstillingene jeg vill ha og fokuserte og tok bildet. Grunnen til at jeg tok en høy blender (altså 5) var at jeg ville ha dybdeskarphet. Jeg tror nok jeg kunne nøyet meg med kanskje 10 sek. hvis jeg ville stillt blender på 2.8, men da ville jeg ikke fått samme effekten som jeg fikk på dette bildet. ISO 100 for å få lite støy Takk skal dere ha! :!: Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Veldig fint bilde! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ikke for å overta tråden. men du skulle kanskje venta til det var litt mørkere. det synes hvertfall jeg er stilig! http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/2fbe6351.jpg Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ikke for å overta tråden. men du skulle kanskje venta til det var litt mørkere. det synes hvertfall jeg er stilig!http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/2fbe6351.jpg Der er jeg litt uenig, jeg synes bildet blir mer kjedelig med kun to billys og ikke noe mer. Men hver sin smak;) Jeg har sett mange bilder av trafikk og annet om natta, og de beste av disse synes jeg er de som har noe mer enn bare lysene. En person, som kanskje beveger seg litt i løpet av eksponeringen, eller noe annet 'blikkfang', er det som gjør susen for meg.. Lenke til kommentar
andm Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Nå som vi er inne på emnet, så har jeg noen bilder jeg tok en eller annen kjedsommelig kveld. Det var mest for å eksperimentere akkurat dette med lukkertider, så ikke forvent dere at bildene har mye følelser eller planlegging bak seg. Det er intet bestemt motiv i bildene, kun trafikken idet den farer forbi på motorveien... Endret 11. februar 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
F828 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Lang lukkertid til andre formål. her har jeg lang lukker samtidig som jeg zoomer. Blir ganske kul effekt ut av det. "HALLOWEEN" F828 Endret 12. februar 2005 av F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Fra samme "serien" "Cello" F828 Endret 12. februar 2005 av F828 Lenke til kommentar
andm Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Zoom + lang lukkertid har jeg faktisk ikke tenkt på ennå, så det skal jeg nok prøve. Det er greit med slike tips angående eksperimentering med forskjellige kamerainnstillinger og situasjoner. Jeg driver fortsatt med eksperimentering, så om flere kunne avsløre noen "triks" hadde det vært ypperlig... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Hei! Du må vell ha manuell zoom hvis du skal zoome mens du tat bilder. Jeg klarer ikke å ta bilder mens jeg zoomer, zoomen er låst Det er også ganske morsomt å ha ca. 2 sek lukkertid og da bevege kameraet en del, då kan du få veldig mange fine effekter! Slik som den: Jeg bevegde kameraet foran en vanlig crt dataskjerm (ikke min, jeg har en lcd skjerm) + forandret litt farge osv. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Pippin79 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 I og med at dette ser ut til å bli et slikt "lang lukkertid"-topic - slenger jeg inn et bilde som er laget på samme måte som F828s halloween-bilde. Se bildet her --> Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 -ADLER- Stilig stilig dette. Som en illustrasjon for ett eller annet, ville det kanskje vært en fordel med LITT klarere PC-vinduer? Men bra dette. Likte den bakgrunnen. Veldig flotters! Poppin79 Her har du truffet maximalt med sentrum synes jeg og klart å ikke ryste så mye på kameraet. Veldig bra etter mine begreper F828 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kanskje er det av og til en fordel med stativ når man gjør slikt (zoomer mens man eksponerer brikken). Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Her er to bilder jeg har tatt med litt lengre lukkertid enn normalt: 0,8s på det første bildet Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Og her er et annet med 1/13s lukkertid. Var vanskelig å få noe særlig lengre lukkertid da begge bildene er tatt med ganske mye lys utendørs. Endret 13. februar 2005 av SBS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå