Gå til innhold

Veldig ustabilt system, mye BSoD

Anbefalte innlegg

Kjøpe noen nye deler like etter jul, fordi de forrige delene hadde tatt kvelden. Jeg har hatt PCen min i omtrent en måned nå, og den er veldig ustabil. Bluescreens kommer veldig ofte, selv om det kommer litt ann på hva jeg driver med.

Oppsettet mitt er:

Nye deler:

MB: MSI K8N-FSR

CPU: AMD 64bit 3200+ \m kjøleren fra AMD

RAM: 1x512Mb (husker ikke merke, men vet det er et av de kjente)

PSU: NorthQ 400W

Deler jeg hadde fra før:

Nvidia Ti4400 128 mb skjermkort

creative live! lydkort

Hauppage TV-kort

et kort med usb2 og firewire-tilkoblinger

1 western digital 200 GB

1 --------"-------- 80 GB

Jeg har fått masse blåskjermer, og feilmeldingen jeg får oftest er BAD_POOL_HEADER. Andre meldinger som kommer opp er BAD_POOL_CALLER, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, PFN_LIST_CORRUPT og PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Jeg har kjørt memtest86 en gang til omtrent 200%. Ingen feil. en periode brukte jeg ikke nett, og da hadde jeg nettopp lagt inn Xp på nytt. da hadde jeg ingen BSoD (mulig det var 1 forresten). Når jeg begynte å bruke nett igjen kom Bsodene og. Men jeg hadde jo allerede lagt inn driverne lenge før det.

Begynner å bli temmelig lei av å måtte slåss med PCen hele tiden, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg oppdatert biosen, men det hjalp ikke. Tror heller ikke det er RAMen, for jeg kjørte memtest86 til omtrent 6500% i går, og den fant heller ingen feil. Jeg tror det kan være noe med noen drivere, noe som er litt rart, fordi alle de driverne jeg bruker er det enten windows som har valgt (som er med i xp) eller så er det de originale driverne fra produsentene. noen andre ideer? Og noen forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Hørte og en som snakket om at prosessoren jeg har kan være ustabil med noen typer RAM. Noen som har hørt noe om dette?

Lenke til kommentar

hei. har du huska på å tatt ut de ekstra kortene du har da? ser at du hadde lydkort, Firewire og USB kort i maskina. dette er jo som kjent integrert på de nyeste Hovedkortene i dag. prøv å ta ut alle PCI kortene unntat skjermkort å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg byttet ut lydkortet med det som er integrert i hovedkortet, og jeg har byttet fra det integrerte nettverkskortet til et eget pci-kort. Jeg har oppgradert BIOS, og lagt inn OS på nytt. Jeg byttet fra Norton til F-secure og det var vel det. Men ingenting har hjulpet. Jeg kjørte memtest en gang til, litt lenger, helt til 6500%, men det oppdaget noen feil der heller.

en forandring skjedde når jeg byttet fra det integrerte nettverkskortet til det andre, og det var at nå viser den ikke lenger BSoD, men restarter med en gang.

Jeg begynner å lure på om det kan være skjermkort eller MBet som er ødelagt, og har ihvertfall planer om å se om det hjelper å bruke et annet skjermkort før jeg prater med han jeg kjøpte hoverkortet og alle de nye delene av.

Noen som har noen formening om hva annet som kan være problemet? Av en eller annen grunn restarter den oftere når jeg er på nett, og jeg har også litt problemer med at firefox lukkes, og jeg får den stygge beskjeden om at microsoft vil ha beskjed om problemet,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"been there, done that"

det som er merkelig er at det skjer ikke når som helst, skjer bare utpå kvelden... kommer hjem i halv 4 tiden, da skrur jeg på maskinen... BSoD'ene kommer utpå 10-tiden på kvelden... men i morra skal jeg putte i vannkjølinga, så får se hvordan det går etter det, har planlagt en format i nær fremtid også.

EDIT:

heisann...nå fikk jeg to blåmeldinger på rad, da den første skulle restarte maskina kom den andre.. ! :p

det stod også filnavn på de nå... den første var dxg.sys, og den andre var hal.dll...

men når jeg kom inn i windows igjen, og søkte etter disse filene, fant jeg ingen av de!!

skjuler windows noen filer i systemmapper når amn søker?

dette er for gæærn.. og klokka er bare 4... :no:

jeg fant fila: C:\WINDOWS\system32\drivers

den tilhører DirectX, så det kan se ut som om det er relatert til grafikkort/drivere... (har ForceWare beat drivere kom jeg på nå... :p )

men: etter raske søk i google, finner man at denne fila er aktiv når man skifter brukere i windows også... og mye annet.. finner også fila nevnt under Alcohol 120% side sider, og det er snakk om den i sammenheng med trojaner/backdoor..

angående HAL.DLL:

Microsoft Windows Hardware Abstraction Layer DLL

Windows Hardware Abstraction Layer (HAL), a file that hides hardware complexities from Windows applications.

denne fila ligger i: C:\WINDOWS\system32

tror det blir en format ganske snart ja... :w00t: håper det fikser biffen...

UPDATE::

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! jeg tror jeg er blitt sprø... i går klagde jeg over at jeg fikk så mye blåmeldinger på msn til en kamerat.. også fant han er skjermbeskytter der det er masse blåmeldinger som kommer... og jeg hadde glemt at jeg la den inn i går, derfor kom det så jævla mange!! lol :blush::blush:

jaja.. sånn kan det gå... (stussa litt på hvorfor musikken gikk ja under BSoD ja.. )

men jeg har det samme problemet som trådstarter assa.. det har jeg hatt lenge...

:blush:

jisses... jalejale OUT!

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...