K.. Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei. Har tenkt å gå til innkjøp av ett TV nede i min dunkle kjeller og har dermed fått en liten idè. Har 2 stk høytalere som står her og gjør nada nytte for seg. De ser forresten slik ut Gamle høytalere som ble flytta ned hit da pappa gikk til innkjøp av nye. Nå har jeg lyst å koble dem til en eventuell TV. Da er mitt spørsmål. Hvilket utstyr trenger jeg for å gjøre dette? Er det gjort med en liten overgang kanskje? Er _helt_ blank på dette emnet nesten, så litt n00b-hjelp er satt stor pris på. Slik ser pluggen fra den ene høytaleren ut. Er en tilsvarende på den andre høytaleren. Må disse kobles sammen på ett snedig vis? Belys meg, o'store høytalerguruer. Takker for alle svar. *Edit* Trøbbel med bildelinkene Endret 10. februar 2005 av Knut Erik Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jaha ja. Tror nok du skal prøve å skaffe deg en gammel forsterker også. Dermed kan du bruke en scartledning med scart i ene enden og to phono-plugger i den andre og koble tven til aux inngang på forsterkeren. Høyttalerne kobler du selvsagt til forsterkeren. Vil tro at tven din ikke vil trives særlig godt med å drive høyttalerne dine, men om du skulle ha lyst til å prøve må du antagelig plukke ut originalhøyttalerne fra tven for å få tak på høyttalerledningene fra tven. Jeg tror nemlig ikke at du har ekstra høyttaleruttak på tven, og i hvertfall ikke jack-utganger (ser ut som det er jack-plugger på høyttalerne dine) Forvirret? Jeg også etter å ha lest gjennom innlegget mitt.... :!: T'Weed Lenke til kommentar
K.. Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Takker for kjemperaskt svar, Tumbleweed. Trooor jeg forstod sånn ca hva som må til. TV'et jeg skal kjøpe er av denne typen, om det kan ha noe å si. Hvor mye koster en gammel forsterker da? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Akkurat, helt NY tv ja....vel, du kan sikkert lage en kobling som du kan bruke fra headphonesuttaket på tven, men igjen, tven har nok ikke krefter nok til å drive "vanlige" høyttalere på en ok måte. En gammel forsterker får du fort til maks 500,- Sjekk bruktsider, qxl etc. let etter feks NAD 3020/312, så kjøper du til og med kvalitet. Ellers har jeg sett mye billig og bra i Fretex-butikkene.... T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå