Gå til innhold

I følge Dell så er jeg en Tyrker med DnbNor kort.

Anbefalte innlegg

Hehe, fikk meg en liten overraskelse da jeg skulle bestille en skjerm fra dell i går.

Snakket med dell i dag siden jeg skulle ønsket å bytte leveringsadresse på skjermen, og fikk da vite at kortet ikke var gyldig. Siden jeg vet at jeg har penger på kortet protestetrte jeg da på dette, og alt endte med at jeg ble satt over til en selger. Han kunne så fortelle meg at mitt DnbNor kort med startnr: 5404 går som et tyrkisk kort og jeg derfor er en tyrker i følge de. Dette gjelder visst utrolig mange av DnbNor sine kort og de prøver å fikse dette, dog brukt over 2 uker og enda skjønner de ikke et kvekk. Bra Dell!!

Noen andre som har opplevd dette? hehe

Mvh

Leben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, fikk meg en liten overraskelse da jeg skulle bestille en skjerm fra dell i går.

Snakket med dell i dag siden jeg skulle ønsket å bytte leveringsadresse på skjermen, og fikk da vite at kortet ikke var gyldig. Siden jeg vet at jeg har penger på kortet protestetrte jeg da på dette, og alt endte med at jeg ble satt over til en selger. Han kunne så fortelle meg at mitt DnbNor kort med startnr: 5404 går som et tyrkisk kort og jeg derfor er en tyrker i følge de. Dette gjelder visst utrolig mange av DnbNor sine kort og de prøver å fikse dette, dog brukt over 2 uker og enda skjønner de ikke et kvekk. Bra Dell!!

Mvh

Leben

Hvis Dell ikke vil ha deg som kunde, så syns jeg egentlig ikke det skal få deg som kunde heller. Slikt sludder og piss hadde ikke jeg funnet meg i, for å si det sånn. Ikke bare er det fornærmende men det er jo total mangel på kundeservice og alt hva det måtte være.

Lenke til kommentar

Mvh

Leben

Hvis Dell ikke vil ha deg som kunde, så syns jeg egentlig ikke det skal få deg som kunde heller. Slikt sludder og piss hadde ikke jeg funnet meg i, for å si det sånn. Ikke bare er det fornærmende men det er jo total mangel på kundeservice og alt hva det måtte være.

Dette er nok et like kjipt problem for Dell som for kunden... Feilen må jo ligge hos Visa som har feil opplysninger i sitt register.

Man skal bare være glad for at firmaer stopper opp når slikt skjer. For det kunne jo vært motsatt - en tyrker i tyrkia hadde prøvd seg med ditt (stjålne) kort.

Det er normal prosedyre fra alle firmaer som belaster på kort at "alarmen går" når kort-nasjon og nasjonalitet hos kunde ikke stemmer. Var i USA en tur i fjor, og planla å kjøpe endel på postordre. Ble da tipset fra noen om at det neppe ville gå hvis jeg ikke hadde avtalt det på forhånd. Sjekket med de aktuelle butikkene, og ja, det stemte, ikke noe problem å bestille fra norge for levering til norge, men å bestille med norsk visa med leveranse til usa, det måtte avtales på forhånd.

En naturlig sperremekanisme for å hindre at stjålne kort blir brukt i andre land. Hvis firmaet likevel velger å levere så er det de som er ansvarlig for transaksjonen, ikke kortselskapet, og den risikoen er det naturligvis ingen som ønsker å ta.

Men, når det er sagt, et vannvittig kjipt problem da! Er kortet med visa-del ville jeg tatt kontakt med visa norge også, de pleier å være svært hyggelige.

Biffo

Lenke til kommentar

Dette er da ikke Dell sin skyld. De må få autorisasjon på transaksjonen fra kortselskapet og det er i tilfelle kortselskapet som sier at det er feil.

Leben:

5404, er det de første sifferene i kontonr. ditt kanskje? Det passer med DnB....

Hvis du har Visakort, så skal det begynne med 4925 (eller 4926).

Lenke til kommentar

Burde bare droppe de ja, men det kjipe er at de faktisk har priser på sine 20" skjermer nå som ingen jeg har sett kan måle seg med. Ellers hadde jeg nok aldri tenkt å prøve meg på noe dell. Utrolig kjipt det der, men får se om jeg kjøper en dyrere skjerm eller er så dum at jeg venter til de gjøkene får fikset problemet. :p

Mr D: Er mastercard og ikke visa.

Dell påstår at det ligger i deres systemer og ikke hos kortutsteder, fikk da bestillt meg noen varer fra Netshop her om dagen uten problemer, men de har vel kanskje ikke så mange tyrkiske kjøpere :p

Edit: etter det jeg forsto så tror dell at jeg er en tyrker med mitt tyrkiske kort, ikke at det er noe svindel på gang. Men men... dell er jo dell :sukke:

Leben

Endret av Leben
Lenke til kommentar

har akkurat samme erfaring fra mine lcdskjerm kjøp fra dell med mitt dnbnor mastercard kort,

og med omtrent samme forklaring fra dell.

trodde det var netaxept som falerte, men de henviste til dnbnor

fikk tak i dnbnor idag, og de inrømmer feilen, som de har hatt helt siden i sommer....!

men de inrømmer feilen, og kan gi kompensasjon gjennom kontant uttak fra mastercard overført til fex deres visakort, og etterpå kan ettergi gebyret for dette hvis man kontakter dem

tungvint ja, men mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...