Gå til innhold

Faar ikke tilgang til HDD

Omar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg formaterte pcen min akkurat.

Men jeg greide aa starte aa formatere feil harddisk.

Jeg skj0nte ganske fort at jeg hadde tatt feil HDD, saa jeg fikk slaatt av pcen med en eneste gang.

Uten at det hadde blitt noe mer enn 0%.

Men etter jeg formaterte riktig disk, og la inn WinXP, saa faar jeg ikke tilgang til disken.

Det staar `Denne disken er ikke formatert`.

Det er jo egentlig en katastrofe fordi jeg har all backupen min og masse viktige greier paa den disken!

Saa finnes det et program som jeg kan pr0ve?

Saa jeg kan hvertfall faa tilbake noen av filene mine?

Mvh Omar

(Haster)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den rakk nok å ødelegge MBR'en på partisjonen, men mulig at bare CHKDSK kan fikse det:

CHKDSK will find and fix most basic MBR problems if you run it directly from a boot disk. If one of your secondary hard drives has failed and you are still able to boot directly in to Windows XP, simply run "CHKDSK /F" from the run command. Usually Windows will automatically attempt to correct such problems without having to run this manually.

Lenke til kommentar

Ingen?

Jeg dør selvfølgelig ikke hvis jeg ikke får fikset det, men alle bildene jeg har tatt med kameraet mitt er der, alle programmene, spillene, filmer, bilder, skolearbeid og diverse ting ligger på den disken.

Den begynte jo ikke å slette noe, så filene må jo ligge der. Det finnes vel et recovery program som kan lese noen av filene?

edit: skrivefeil

Endret av Omar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...