Omar Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei Jeg formaterte pcen min akkurat. Men jeg greide aa starte aa formatere feil harddisk. Jeg skj0nte ganske fort at jeg hadde tatt feil HDD, saa jeg fikk slaatt av pcen med en eneste gang. Uten at det hadde blitt noe mer enn 0%. Men etter jeg formaterte riktig disk, og la inn WinXP, saa faar jeg ikke tilgang til disken. Det staar `Denne disken er ikke formatert`. Det er jo egentlig en katastrofe fordi jeg har all backupen min og masse viktige greier paa den disken! Saa finnes det et program som jeg kan pr0ve? Saa jeg kan hvertfall faa tilbake noen av filene mine? Mvh Omar (Haster) Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Den rakk nok å ødelegge MBR'en på partisjonen, men mulig at bare CHKDSK kan fikse det: CHKDSK will find and fix most basic MBR problems if you run it directly from a boot disk. If one of your secondary hard drives has failed and you are still able to boot directly in to Windows XP, simply run "CHKDSK /F" from the run command. Usually Windows will automatically attempt to correct such problems without having to run this manually. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Eventuellt prøv 'FIXMBR [partisjonsnavn]' Funker ikke dette trenger du nok mer spesialiserte verktøy.. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Dobbelpost.. Endret 10. februar 2005 av [ronny] Lenke til kommentar
Omar Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Takk for svar. Prøvde CHKDSK, og restarta maskinen. Et eller annet skjedde, men jeg får fortsatt ikke tilgang til disken. Er det noen som har url til et program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Omar Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hvis dere trenger å se det med egne øyne: Lenke til kommentar
Omar Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Ingen? Jeg dør selvfølgelig ikke hvis jeg ikke får fikset det, men alle bildene jeg har tatt med kameraet mitt er der, alle programmene, spillene, filmer, bilder, skolearbeid og diverse ting ligger på den disken. Den begynte jo ikke å slette noe, så filene må jo ligge der. Det finnes vel et recovery program som kan lese noen av filene? edit: skrivefeil Endret 11. februar 2005 av Omar Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) GetDataBack og Stellar Phoenix er bra recovery programmer. Men det er ikke garantert at alle filene du greier å redde fungerer. Eller så skal visst Spinrite fungere bra.... Endret 14. februar 2005 av RC1 Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Herregud! Gidd spam da! Dette er et seriøst forum! Omar - trippelpost er ikke så moro. Ronny - det er noe som heter "edit" ! Han har faktisk lagt ved flere alternativer. Hvis du bare har prøvd CHDSK, bør du vel kanskje prøve 'FIXMBR [partisjonsnavn]' ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå