strike8 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei, skal kjøpe meg en ny bærbar snart, har sett på mange maskiner med pentium 4, men lurer litt på ossen de nye Celeron M prosseorene er. har hørt at Celeron med denne prosessoren lenger ikke er så dårlig i forhold til Pentium, er det noen som hvet sånn circa (om det er mulig å sammenligne) hvor kraftige disse prossesorene er i forhold til pentium 4 prossesoren.... Celeron M 330, er denne prossesoren jeg har sett mest av. MVH Strike8 #topic endret av moderator jankee# Endret 10. februar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 celeron 330 prosessoren er nok ein del svakare enn P4 f.eks 3ghz men vanlig Pentium M(ikkje Pentium4 M) 2ghz skal etter det eg har sett ver bedre enn P4 3ghz. vil anbefale at du ser rundt på litt forsjelige testar og sjekkar. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ytelsesforskjellen mellom Pentium M og Celeron M er langt fra like stor som Pentium 4 og Celeron D, bare så det er sagt. En litt gammel test, men den funker fremdeles. Legg merke til at Athlon 64 og Pentium 4 er kjørt med omtrent like forutsetninger som M'ene, altså single-channel-RAM og DDR333. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 En annen ting som er forskjellig på Pentum M og Celeron M er at Celeron har en enten-eller strømstyring. Enten kjører den på full guffe, eller så kjører den på 600MHz. Men det er jo greit nok det, det holder jo til office/surfing, og spiller du så går den jo opp til hastigheten sin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå