bazzo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Nå gir jeg snart opp og bruker tabeller igjen. Får ikke bg bilde til å fylle hele <div>en Problemet er at når "div_Innhold" inneholder masse tekst følger ikke bg i "div_Meny_Body" med nedover siden. Hvordan fikser jeg det ? Dette er siste forsøk før jeg sverger til tabeller igjen. index fil: <body> <div class="div_Center"> <div class="div_Header"></div> <div class="div_Meny_Body"> <div class="div_Meny_Head"></div> <div class="div_Meny">Her kommer menyen</div> </div> <div class="div_Body"> <div class="div_Innhold"><?php $xxxx; ?></div> </div> <div class="div_Foot_01"></div> <div class="div_Foot_02"></div> </div> </body> Her er css: body { background-color: #A4BA8C; margin: auto; text-align: center; margin: 0px; padding: 0px; } .div_Center { background-color: #E0D5A7; margin: 0 auto; text-align: left; vertical-align: top; width: 824px; } .div_Header { background-image: url(../images/header_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 147px; width: 824px; } .div_Body { width: 629px; background-image: url(../images/right_border_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; background-position: right; background-color: #E0D5A7; float: left; } .div_Meny_Body { background-image: url(../images/meny_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; width: 195px; float: left; } .div_Meny_Head { background-image: url(../images/meny_head_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 49px; width: 195px; } .div_Innhold { width: 590px; } .div_Foot_01 { background-image: url(../images/foot_01_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 63px; width: 824px; float: left; } .div_Foot_02 { background-image: url(../images/foot_02_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 66px; width: 824px; float: left; } Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Vanskelig å si hva du ønsker å oppnå ut fra bare koden, for meg iallefall. Har du en lenke? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 For meg virker det som det du leter etter er Faux Columns. Du kan også søke etter dette her på forumet, så vil du nok få opp en del treff, det er spørsmål om dette mange ganger om dagen her inne. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Denne er fra tidligere i dag... Hvordan la en div få variabel høyde? [LØST] Mvh Primaxx Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Aha, da tror jeg at jeg forstår litt mer... Det fungerte perfekt i IE, men ikke i Firefox. La inn bg på div'en rundt designet, og det fungerte bra i IE men ikke i Firefox. .div_Center { background-image: url(../images/meny_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; background-color: #E0D5A7; margin: 0 auto; text-align: left; vertical-align: top; width: 824px; } Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Elementer som flyter skal flyte utforbi foreldreelementet, dette gjør at center diven din ikke er så høy som du regner med at den skal være. Legg til clear: both; på den nederste diven så blir det nok bedre. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Da er jeg nesten i mål Her er hva jeg gjorde. Index.php <body> <div class="div_Center"> <div class="div_MenyBG"> <!-- Her er bg for menyen, som strekker seg etter hvor mye innhold det er på siden --> <div class="div_Header"></div> <div class="div_BodyBG"> <!-- Her er bg for innholdet, som strekker seg etter hvor mye innhold det er på siden --> <div class="div_Meny_Head"></div> <div class="div_Meny">menyen kommer her</div> <div class="div_Innhold"> innholdet skrives her</div> <div class="div_Foot_01"></div> <div class="div_Foot_02"></div> </div> <!-- Her slutter "div_BodyBG" --> </div> <!-- Her slutter "div_MenyBG" --> </div> <!-- Her slutter "div_Center" --> </body> main.css der jeg la inn "div_BodyBG" og "div_MenyBG" body { background-color: #A4BA8C; margin: auto; text-align: center; margin: 0px; padding: 0px; } .div_Center { margin: 0 auto; text-align: left; vertical-align: top; width: 824px; } .div_BodyBG { width: 824px; background-image: url(../images/right_border_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; background-position: right; float: left; } .div_MenyBG { background-image: url(../images/meny_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; background-color: #E0D5A7; float: left; } .div_Header { background-image: url(../images/header_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 147px; width: 824px; } .div_Meny_Head { background-image: url(../images/meny_head_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 49px; width: 195px; } .div_Meny { width: 195px; float: left; } .div_Innhold { width: 590px; float: left; } .div_Foot_01 { background-image: url(../images/foot_01_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 63px; width: 824px; float: left; } .div_Foot_02 { background-image: url(../images/foot_02_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 66px; width: 824px; float: left; } Men problemet nu er at teksten i innholdet ikke legger seg helt i toppen...? Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Og det fikset jeg med at jeg: Fjernet disse: main.css .div_Meny_Head { background-image: url(../images/meny_head_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 49px; width: 195px; } index.php <div class="div_Meny_Head"></div> Og endret denne: .div_Meny { background-image: url(../images/meny_head_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; padding-top: 50px; width: 195px; float: left; } Supert, tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men problemet nu er at teksten i innholdet ikke legger seg helt i toppen...? Det blir så veldig mye enklere for oss å forstå hva du mener dersom du hadde lagt opp eksempelet på web. Nå må vi gjette oss til hvordan siden ser ut og hva som er galt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå