karrog Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei jeg har nå opprettet en sms tjeneste. Når jeg sender en sms til f.eks 1900 med Kodeord + innhold så får jeg svar. Men jeg skal ha logget den sms jeg sender i en database. Noe av koden ser slik ut: // Read incoming message-info $incomingid = $_GET['incomingid']; $msisdn = $_GET['msisdn']; $message = $_GET['message']; $timestamp = $_GET['timestamp']; Og når jeg skal ha inn disse variablene i en tabell så har jeg denne koden: //Åpner connection til databasen mysql_connect("SERVER", "BRUKERNAVN", "PASSORD") or die("Unable to connect to server."); //Velger database mysql_select_db("DATABASE") or die("Unable to connect to server.");; /********** Legger verdier i tabellen********/ $sql = "INSERT INTO test VALUES ('$_POST[$incomingid]','$_POST[$msisdn]', '$_POST[$message]', '$_POST[$timestamp]')"; mysql_query($sql); Når jeg går inn i tabellen etter at jeg har sendt sms, og mottatt, så blir det kun opprettet en tom rad i tabellen, ikke noe innhold. Jeg har testet om det finnes verdier i variablene, og det gjør det!! Noen som har tips? Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 dersom du brukar phpmydamin eller tilsvarande putt uttrykket inn der, og sjå kva melding du får... Lenke til kommentar
karrog Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 den funker den, og jeg vet at det er verdier i variablene.... men det blir ikke skrevet til tabel, kun en tom rad..... merkelige greier... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvorfor putter du $_POST inn i databasen når du har hentet variablene fra $_GET ? Lenke til kommentar
karrog Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hvorfor putter du $_POST inn i databasen når du har hentet variablene fra $_GET ? Nei, si det, har du no forslag på hvordan jeg skal få variabelen $message som jeg henter med $_GET til å settes inn i databasen? EDIT: Det er en sms som kommer inn, som jeg fyller variablene med $_GET... hmm ikke særlig godt formulert.. men forsto du det? Endret 10. februar 2005 av karrog Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Nei, si det, har du no forslag på hvordan jeg skal få variabelen $message som jeg henter med $_GET til å settes inn i databasen? Putte inn $message i databasen? Hvordan får du sendt variablene til scriptet? via adressefeltet og ?message=Hei%20jeg%20heter%20Ole ? Lenke til kommentar
karrog Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Fikset det, only a silly mistake fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå