Calcuta Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) ..........I så fall blir dere det aldri -> Les dette her og prøv og vis mer respekt og kunnskaper neste gang; og det gjelder spes. metal heads! *Tatt fra trance.nu*: "I always say, it´s just a matter of basic parts .....rockbands: 3-6, trancetracks: 30 No seriously, I know your problem cause I studied at the sae college where you have lots of rockmusicians who always tell you the same about trance and studiobased producing. Facts that they don´t understand - when a band is mixed in a professional studio, the good sound is based on the same rules as in a trancetrack. The only difference is the basis, where the sound comes from. When a guitarist is recorded, the engineer compresses, cuts, eqs, delays sometimes every single note...but the guitarist thinks, he is the god hearing the results of good engineering. So when a guitarist or drummer or singer or whatever tells me, my music isn´t real music because it is "electronoically modified", I can do nothing but laugh. Creating professional trance and electrotracks is a much more complex matter than most people know. As you said, it is quite difficult to make a good mix with all these different elements. I totally respect bands that make "handmade" music and people who are magicians with an instrument. I just wish sometimes, these people would also demonstrate respect for electronic musicians." Gjør det og STFU neste gang! Endret 10. februar 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 ....så hissige vi er da...? Dette ligger an til en one-up-greie, og det gidder jeg simpelthen ikke. T'Weed Lenke til kommentar
discostu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) jeg spyr, SPYR! Endret 19. februar 2005 av discostu Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ja, nå ble jeg klokere. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tror du ikke jeg veit det!!? Jeg hater ikke Trance uten å vite hva det er og dreier seg om!! Jeg liker bare ikke den kunstige og kalde lyden...! Det tar lang tid ja.. og det krever utrolig mye, men ting som Live-opptredener blir liksom ikke helt en suksess når det står en maskin og spiller en trance-sang i forhold til andre musikk-sjangere der musikerne står på scenen og spiller gitar, bass, trommer, keyboard og andre instrumenter! Det er vel litt problematisk og mixe en trance sang på direkten!! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 *tull&tøys* Definer ordet "instrument" og forklar oss hvordan trance-artister ikke bruker dem. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Calcutta...tranzzze tråd nr 2842 ang samme emnet? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Metal (ikke bare metal men) er laget med instrumenter, musikk laget med instrumenter er ekte kvalitet. data kan jo på en måte defineres som et instrument da, uansett så må innlegget ditt være noe av det dummeste jeg har hørt på en stund Edit: jeg er ikke noen trance elsker, men jeg ser ting fra begge sider, og folk har ingen større grunn til å rakke ned på kategorien trance som noen andre skjangere Endret 10. februar 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg spyr, SPYR! discotu: Metal bruker elektriske fosterkere. Var faktisk idioter som deg på 60 tallet sa akkurat det samme om elektriske forsterkee. Ser du hvor eg vil med dette? Selv så har eg ikke hørt noe trance eg virkelige liker til nå, noe av det kan være greit nok liksom men ikke noe spesielt bra. Mye av pop-technoen er etter mitt syn helt elendig, dette har ingenting med om det er elektronisk eller ei. Finnes dog mye fin electronica som fks. Ugress og Røyksopp. Men selv foretrekker eg for det meste metal og annet gitar-basert musikk. It's a matter of taste. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det blir bare mer og mer "studio enchancement", spesiellt pop-artister som spyr ut "hits" for så å vise at de hverken kan synge eller spille live. Jeg er temmelig lite glad i tekno, trance og alle de andre navnene på samme greia. Ser poenget her, men jeg synes det er mye mer stas med en kar som er grisegod på gitar, enn en kar som er grisegod til å "mixe sammen trance sanger med data". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er ikke noe Trance-hater selv men dersom jeg hadde vært det kan jeg ikke begripe hvorfor en kar som prøver å forsvare Trance med å si at "Creating professional trance and electrotracks is a much more complex matter than most people know" skulle fått meg til å slutte å hate det. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Trance og Metal er to forskjelige verdener. En verden med teknologi og en verden med instrumenter. Metal ligger altså i instrumentverdenen. ok, hvor lang tid tar det for en helt normal dødelig fyr å lage bra musikk? Jeg tør tippe en minst 10 år før han han opparbeidet seg såpass med ferdigheter og musikkfølelse at han klarer å spille og lage bra musikk. Mulig det tar lang tid å lage trance sånn studiomessig, men å lage metal krever et tiår med øving og interesse før du kommer så langt som til forumet. Så si hvemsomhelst kan sette seg ned foran pc'en i et par uker og lage en trance sang. Det er nettopp derfor jeg mener trance, for å si det rett ut, er no dritt. En del som er fengende og ok, men det er så lite at det ikke er noe å snakke om. På fest godtar jeg trance, ellers så hører jeg aldri på det! (min mening) Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Emnet har tatt seg opp ganske høyt i denne tråden... Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 men hva høres best ut da? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg må si at etter å ha lest dette, så har jeg like liten respekt for trance som jeg alltid har hatt og alltid kommer til å ha. Trance kommer aldrig til å være musikk i mine ører. Fyren du siterer har en del håpløse argumeneter. "The good sound" i mixen sier han er basert på samme prinsippene som i et trance spor. En god sound i en inspilling med ordentlige instrumenter basere seg på ganske mange faktorer som ikke kan modifiseres skikkelig i mixen. Faktorer hvis utføres dårlig/feil, ikke kan rettes opp i mixen. F.eks instillinger på forsterkere, valg av vreng, valg av gitarer, plassering av mikrofoner, trommelyd osv osv. (dette kan selfølgelig forandres i mixen, men er det dårlig i utgangspunktet, vil det aldrig bli bra). Dessuten ER gitaristen "gud". En studiotekniker kan aldrig få en dårlig gitarist til å høres gudommelig ut. Men en gudommelig gitarist kan få en studiotekniker til å "høres" gudommelig ut. Og gitarister, sangere og trommisser ler ikke av trance fordi den er "elektronisk modifisert". De ler fordi trance er elektronisk skapt, uten noen form for ferdighet på et instrument. Å trykke på knotter, klikke å peke på en skjerm kvalifiserer ikke som et instrument i mine øyne. En trance "artist" opptrer aldrig live heller, noe som er en viktig del for en musiker. En trance "artist" opptrer ikke engang live i studio. Så nei, jeg kommer ikke til å STFU som du sier, neste gang noen kaller trance for musikk. Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) men hva høres best ut da? Ingen svar på dette! Orker ikke tanken på å ha denne evig på topp 10 "mine innlegg" Dette er ikke plassen (om det finnes noen) for å diskutere hva som høres best ut av 2 helt forskjellige sjangre... Smaken er som baken, sier jeg bare Edit: leif Endret 10. februar 2005 av Deuz Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg må si at etter å ha lest dette, så har jeg like liten respekt for trance som jeg alltid har hatt og alltid kommer til å ha. Trance kommer aldrig til å være musikk i mine ører. Fyren du siterer har en del håpløse argumeneter. "The good sound" i mixen sier han er basert på samme prinsippene som i et trance spor. En god sound i en inspilling med ordentlige instrumenter basere seg på ganske mange faktorer som ikke kan modifiseres skikkelig i mixen. Faktorer hvis utføres dårlig/feil, ikke kan rettes opp i mixen. F.eks instillinger på forsterkere, valg av vreng, valg av gitarer, plassering av mikrofoner, trommelyd osv osv. (dette kan selfølgelig forandres i mixen, men er det dårlig i utgangspunktet, vil det aldrig bli bra). Dessuten ER gitaristen "gud". En studiotekniker kan aldrig få en dårlig gitarist til å høres gudommelig ut. Men en gudommelig gitarist kan få en studiotekniker til å "høres" gudommelig ut. Og gitarister, sangere og trommisser ler ikke av trance fordi den er "elektronisk modifisert". De ler fordi trance er elektronisk skapt, uten noen form for ferdighet på et instrument. Å trykke på knotter, klikke å peke på en skjerm kvalifiserer ikke som et instrument i mine øyne. En trance "artist" opptrer aldrig live heller, noe som er en viktig del for en musiker. En trance "artist" opptrer ikke engang live i studio. Så nei, jeg kommer ikke til å STFU som du sier, neste gang noen kaller trance for musikk. Det må jeg si! Er du tankelser? Er 110% enig med deg!! Du kommer med et godt argument her, LIVE! En bra artist kan ikke være bra uten å spille/synge/opptre live. Noen gang sett en Trance "artist" opptre live? tror nok ikke det nei. Jeg ser ned på Trance og alle de som skal ha trance til å ligge på lik linje med metal. Ligger 100 ganger mer arbeid i en metal låt (totalt sett) enn i alle trance låtene på et helt album. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg må si at etter å ha lest dette, så har jeg like liten respekt for trance som jeg alltid har hatt og alltid kommer til å ha. Trance kommer aldrig til å være musikk i mine ører. Fyren du siterer har en del håpløse argumeneter. "The good sound" i mixen sier han er basert på samme prinsippene som i et trance spor. En god sound i en inspilling med ordentlige instrumenter basere seg på ganske mange faktorer som ikke kan modifiseres skikkelig i mixen. Faktorer hvis utføres dårlig/feil, ikke kan rettes opp i mixen. F.eks instillinger på forsterkere, valg av vreng, valg av gitarer, plassering av mikrofoner, trommelyd osv osv. (dette kan selfølgelig forandres i mixen, men er det dårlig i utgangspunktet, vil det aldrig bli bra). Dessuten ER gitaristen "gud". En studiotekniker kan aldrig få en dårlig gitarist til å høres gudommelig ut. Men en gudommelig gitarist kan få en studiotekniker til å "høres" gudommelig ut. Og gitarister, sangere og trommisser ler ikke av trance fordi den er "elektronisk modifisert". De ler fordi trance er elektronisk skapt, uten noen form for ferdighet på et instrument. Å trykke på knotter, klikke å peke på en skjerm kvalifiserer ikke som et instrument i mine øyne. En trance "artist" opptrer aldrig live heller, noe som er en viktig del for en musiker. En trance "artist" opptrer ikke engang live i studio. Så nei, jeg kommer ikke til å STFU som du sier, neste gang noen kaller trance for musikk. du har rett og slett missforstått og du, JO!! med litt mixing går det faktisk ann å få en dårlig gitarist til å høres bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg