Caliber Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei. Kjører en p4 2.8ghz @ 3.5ghz med et par geil ultra platinum pc4000 med meget slappe timings (2.5.-4-4-7), og lurer på hvor mye ytelse jeg mister på å kjøre slakke timings? 3dmark legget betydelig vekt på stramme timings, men dette trenger jo ikke akkurat å reflektere generell ytelse. AMD-plattformer vektlegger minne-timings i stor grad, men er altså usikker på p4-plattformen. Noen som kan være behjelpelige? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Basert på mine egne og andres erfaringer nytter Pentium 4 best av høy speed, bedre enn lavere timings. 1:1 med minnet og CPU er ofte gull verdt når hastighetene kryper oppover 250FSB o.s.v Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Basert på mine egne og andres erfaringer nytter Pentium 4 best av høy speed, bedre enn lavere timings. 1:1 med minnet og CPU er ofte gull verdt når hastighetene kryper oppover 250FSB o.s.v For å bygge videre på spørsmålet; hvor mye vil jeg tjene i generell ytelse/3dmarks ved å gå for minnebrikker som klarer samme fsb-hastighetene, men ved lavere timings? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Basert på mine egne og andres erfaringer nytter Pentium 4 best av høy speed, bedre enn lavere timings. 1:1 med minnet og CPU er ofte gull verdt når hastighetene kryper oppover 250FSB o.s.v For å bygge videre på spørsmålet; hvor mye vil jeg tjene i generell ytelse/3dmarks ved å gå for minnebrikker som klarer samme fsb-hastighetene, men ved lavere timings? Vil tjene minimalt med 3Dmark 03 og 05 siden disse så og si kun benytter gpu. 01 vil du derimot kunne se en liten forskjell. Den generelle ytelsen vil også bli litt bedre, men du vil ikke merke det noe særlig Endret 10. februar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Basert på mine egne og andres erfaringer nytter Pentium 4 best av høy speed, bedre enn lavere timings. 1:1 med minnet og CPU er ofte gull verdt når hastighetene kryper oppover 250FSB o.s.v For å bygge videre på spørsmålet; hvor mye vil jeg tjene i generell ytelse/3dmarks ved å gå for minnebrikker som klarer samme fsb-hastighetene, men ved lavere timings? Som nevnt av C4STOR, så vil det ikke bli noe særlig ytelsesforandring med lavere timings på samme hastighet. I 3dmark01 vil du nok merke noen poeng forskjell da denne tester hele systemet, men i 03 og 05 er det lite/ingen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå