Dumbo Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hvor finner jeg den filen som får PC'en til å skru seg av? :wink: Hva heter den, gidder ikke å lete etter den så det hadde vært fint om noen kunne fortelle det til meg.. Dumbo Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Den som ikke gidder, kommer ingen vei her i livet. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 Tenkte kanskje det var noen som visste det. ettersom det er 150+++ exe filer i windows mappen... Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hmm...husker ikke men en gang gikk jeg gjennom alle filene der og da gikk windows sund :sad: Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Så vidt jeg vet eksisterer det ingen fil som slår av PC'en i Windows. For å avslutte Windows må du sende en beskjed (message) til Windows og dette innebærer at du kan programmere. Egentlig er det ikke noe avanserte greier som må til siden det finnes en egen API for å slå av PC'en: ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0). Dersom du ikke skjønte noe av dette så kan jeg lage et program for deg som slår av PC'en. Lenke til kommentar
umy Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 prøv å laste ned "konge-scriptet" (mirc-script) der mener jeg at en "restart-windows"-fil ligger med Lenke til kommentar
pian Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Mulig jeg er skikkelig teit nå, men er det ikke litt unødvendig med et program som slår av pesen? alt+F4 og enter, så skrur den seg av... ..hmm, kom akkurat til å tenke på at kanskje en slik fil KUNNE brukes til noe, ved det tilfelle at man progger pesen til å koble seg opp til ADSL om natta (for det er jo bare da Telenors tilbud funker), laster ned filer, kobler seg av og så skrur seg av uten at en må stå opp kl 0354. Lenke til kommentar
tvika Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Quote: On 2001-11-28 10:44, pian skrev:Mulig jeg er skikkelig teit nå, men er det ikke litt unødvendig med et program som slår av pesen? alt+F4 og enter, så skrur den seg av.....hmm, kom akkurat til å tenke på at kanskje en slik fil KUNNE brukes til noe, ved det tilfelle at man progger pesen til å koble seg opp til ADSL om natta (for det er jo bare da Telenors tilbud funker), laster ned filer, kobler seg av og så skrur seg av uten at en må stå opp kl 0354. Kan ikke maskinen stå på til neste morgen da? ___ TV Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Til tvika Tenk på den veldige støyen fra viftene og for ikkje å snakke om den stooore strømrekninga om ein lar pcén stå på heile natta :wink: Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Man får jo ikke akkurat så veldig stor strømregning av en pc som står på døgnet rundt. Selv har jeg 3 maskiner som går 24/7 og det koster nå ikke allverdens. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Argh! Makan til elendige svar skal man lete lenge etter: Bruk f.x. ShutDown NOW! Den finner du her: http://www.dworld.de Da kan du/programmet skru av PC-en så mye du/dere bare måtte orke. :smile: [ Denne Melding var redigert av: killerost på 2001-11-28 12:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå