Gå til innhold

Et spørsmål!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet eksisterer det ingen fil som slår av PC'en i Windows. For å avslutte Windows må du sende en beskjed (message) til Windows og dette innebærer at du kan programmere. Egentlig er det ikke noe avanserte greier som må til siden det finnes en egen API for å slå av PC'en: ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0). Dersom du ikke skjønte noe av dette så kan jeg lage et program for deg som slår av PC'en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig jeg er skikkelig teit nå, men er det ikke litt unødvendig med et program som slår av pesen? alt+F4 og enter, så skrur den seg av...

..hmm, kom akkurat til å tenke på at kanskje en slik fil KUNNE brukes til noe, ved det tilfelle at man progger pesen til å koble seg opp til ADSL om natta (for det er jo bare da Telenors tilbud funker), laster ned filer, kobler seg av og så skrur seg av uten at en må stå opp kl 0354.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-28 10:44, pian skrev:

Mulig jeg er skikkelig teit nå, men er det ikke litt unødvendig med et program som slår av pesen? alt+F4 og enter, så skrur den seg av...

..hmm, kom akkurat til å tenke på at kanskje en slik fil KUNNE brukes til noe, ved det tilfelle at man progger pesen til å koble seg opp til ADSL om natta (for det er jo bare da Telenors tilbud funker), laster ned filer, kobler seg av og så skrur seg av uten at en må stå opp kl 0354.

Kan ikke maskinen stå på til neste morgen da?

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...