TeddyErt Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har satt opp jboss på en maskin og laget en klient på en annen. Når jeg skal kontakte serveren får jeg denne feilmeldingen: java.lang.ClassCastException at com.sun.corba.se.impl.javax.rmi.PortableRemoteObject.narrow(Unknown S ource) at javax.rmi.PortableRemoteObject.narrow(Unknown Source) at oppstart.logon.actionPerformed(logon.java:180) at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(Unknown Source) at javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(Unknown Source) at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source) at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source) at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(Unknown Source) Noen som vet hva som kan være problemet? Her er en liten del av programmet hvor feilen skjer: try { //loader = new loading(this, "Kobler til databasen") ; Context ini = new InitialContext() ; objref = ini.lookup("LoginBean") ; } catch(javax.naming.NamingException ne) { ne.printStackTrace() ; } try { home = (LoginHome)PortableRemoteObject.narrow(objref, LoginHome.class) ; log = home.create() ; tilkoblet = log.logOn(strengbrukernavn, strengpassord) ; } catch(ClassCastException e1) { e1.printStackTrace() ; } Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 home = (LoginHome)PortableRemoteObject.narrow(objref, LoginHome.class) ; Her prøver du å kaste til noe annet enn det metoden returnerer. Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 lenger oppe i programmet har jeg deklarert LoginHome home. Dette er den metoden jeg har brukt tidligere på sun sin applikasjonsserver, men som oftest med server og klient på samme pc. Da har dette fungert veldig bra, men nå aner jeg ikke hva som kan være feil. Jeg har en klient.jar fil som ligger i klasspathen med interfacene Login og LoginHome. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor det blir classcastexception nå... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 lenger oppe i programmet har jeg deklarert LoginHome home. Dette er ikke problemet. Problemet er at denne PortableRemoteObject.narrow(objref, LoginHome.class); ikke returnerer et objekt/implementerer et grensesnitt av typen LoginHome. Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 hmm, jeg aner ikke hvorfor den ikke gjør det... Det har funket med sun sin applikasjonsserver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå