LessThanJake Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kan jeg få HW-støtte for openGL på begge skjermene mine, når jeg har et radeon9250. Finner ikke noe lurt på nettet, Hvilke drivere skal jeg eventuelt bruke, eller er det noe lurt jeg må ha med i xorg.conf-filen min. Er litt irriterende med blender f.eks. Alt som krever HW-støtte blir bare sort på den andre skjermen. Her er xorg.conf-filen min, hvis noen vil se på den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 X.org driverene støtter bare GLX på en skjerm, vet ikke om ATI sine er bedre. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Har ikke så mye peiling på dette men, men går det ikke å bruke cpu i stedet. Skal jo ikke ha all værdens ytelse. En 2Ghz prosessor må jo klare å gjøre litt av jobben til et fissent skjermkort. ati driverne virket ikke helt med config-filen min, ble bare rot. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 En CPU og GPU er to forskjellige ting Får du to skjermer med ATI driverene? Hvis du får det så gå igjennom loggfilen til X og se om du ser noe ang GLX. Tror ATI driverene har støtte for GLX på to skjermer (les README, gå igjennom ATI config), men om det er bra/stabilt er en annen ting. Hadde noen ATI kort på jobb, men de ble fort byttet ut med nVidia Quadro kort grunnet elendige drivere. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Var bare å koble på laptopen min så fikk jeg automatisk klona skjermer. Veldig praktisk. Xorg sine helt greie ati drivere. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har et nvidia-kort og bruker twinview-funksjonen i de proprietære driverne, som emulerer xinerama men gjør beregningene på gpu. Det fungerer strålende, mye raskere enn vanlig xinerama, og jeg kan bruke både opengl og andre programmer over begge skjermene uten problemer. Jeg tror den proprietære ati-driveren også skal ha en lignende funksjon, så det bør du teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå