Gå til innhold

Cola + LCD Skjerm = ? - Trenger hjelp


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som klarte å søle cola på LCD skjermen sin. Den funker, men den leker som den vil selv! Med det mener jeg at den justerer kontrast og lysstryke, autojusterer seg for å få riktig bilde og vil ikke lystre i det hele tatt...

Noen som har peiling på hva det her kan være? Det er jo jævlig kjipt for han, siden han nettopp har kjøpt den. Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som sølte rødvin på sin bærbare, han skrudde opp skjermen i en helvetes fart og tørket bort alt han kunne ufattelig varsomt. Da han skrudde den sammen funket alt fint.

Men det du nevner høres jo ut som en kortslutning av et slag da. Kanskje er service på den, hvor man skrur opp og rensker og sjekker div kretser? Man kan jo levere den inn et sted for slikt også (etter først å ha forhørt seg om pris). Skrive inn på forum til produsenten, om slikt finnes? Skrive inn til produsenten for å høre om beste fremgangsmåte - etter å ha beskrevet symptomene?

Uansett, lykket til! :(

Lenke til kommentar

If it ain`t broken, don`t fix it, som en vis en gang sa.

Det greie med å søle vann, er at det er forholdsvis rent og man kan la det fordampe/tørke - og om man er heldig har det ikke gjort noen merkbar skade; i forhold til elektronikk generellt mener jeg. Cola derimot, er fullt av dritt, det er etsende og klissete. Derfor vil jeg tro at det smarteste er å gjøre noe med cola med en gang, men som CAT-scan er inne på, så er det sjelden lurt å slå på elektroniske ting man har sølt væske på, eller la de stå på etter at man har sølt på de. Mitt tastatur foressten, har overlevd det utroligste :yes:

Lenke til kommentar

Godt å høre jeg er i godt/dårlig selskap.

Klarte å få kaffe mellom plastlagene på damas LCD skjerm (IO en Compaq Armada E500, 15.3#). Skjermen funka, men så ut som papir med vannskade(utflytende flekker etc) Så genial som bare jeg kan være bestemte jeg for å skru fra hverandre skjermen og tørke opp, det gjorde jeg, og alle skjolder og kafferester er borte, MEN, jeg har klart å gjøre noe annet dumt for nå er det kun den øverste linja med pixler som vises, og så blir disse pixlene duplikert nedover skjermen(vertikale ensfarvede striper altså.)

Noen som vet hvor jeg kan begynne å nøste for å muligens rette på dette?

Prøvde forresten en ekstern skjerm, og der fungerte alt perfekt,så jeg tror nok det er kabling til selve LCD panelet som har blitt rotet litt i.

 

Forumet trenger forresten en sånn Smiley med hvit kjegle hatt som det står IDIOT på ... den hadde passet fint her nå.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...