Gå til innhold

noen erfaringer med denne: NW-HD3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte denne nå nylig, har lest gjennom en god del reviews på nettet og de aller fleste er positive. Gjengangeren er at spilleren fungerer veldig bra som en liten mp3-spiller med stor harddisk, bra batteri og solid byggekvalitet. Det som trekker ned er sonicstage-programmet man må bruke for å overføre sanger til spilleren, pluss at det ikke er mulig å overføre musikk til andre pcer pga at sangene blir kryptert når de legges inn på spilleren.

Er spent på denne, men tror den passer meg midt i blinken da jeg har kjøpt den for å slippe å måtte ta meg med hele cd-samlinga i ferier.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra www.electricplanet.no Jeg fikk mail fra de senest i går hvor de informerte om at det tar litt tid før de får spilleren inn. Tror det kan dreie seg om en uke før de har den på lager, selv om det står på siden deres nå at den er lagervare.

Endret av stighe
Lenke til kommentar

Ja det er dyrt ja.... jeg hadde flaks og betalte 2900 da jeg bestilte kvelden før de satte opp prisen. Greia var visst at prisen som sto på sida den kvelden egentlig var prisen til nw-hd1, de hadde bare ikke fått justert den til nw-hd3. Den er billig på sony store ja, men det er noe dritt at man må legge til moms, da er det ikke fullt så billig lenger...

Å stikke innom sony norge er nok ikke dumt nei! Ellers virker det som om www.best2buy.no er billigere enn electricplanet, tror de skal ha 2990 for den, selv om det ikke akkurat er veldig billig det heller.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har forstått det så fungerer overføringeng av sanger til nw-hd3 slik at du kan velge selv om du vil overføre mp3 eller atrack da den støtter begge, men uansett hvilken av disse du velger vil sonicstage kryptere sangene idet de overføres. Dette vil da ha den konsekvensen at det ikke går an å foreksempel ta med seg spilleren hjem på ferie for så å prøve å kopiere over sanger man har på spilleren til en annen pc enn den man normalt bruker til overføring. Det virker mest som et forsøk på å forhindre ulovlig kopiering som bare fører til at det blir mer tungvint for brukere. Jeg kjenner f.eks. en som har nw-hd1 som fikk problemer med dette da han kjøpte seg ny pc og ville ha mp3ene sine inn på den pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

NW-HD3 koster 2998,- hos Spaceworld, Expert og Elkjøp. Sikkert fler men har bare sjekket disse.

Kjøp den i butikken så slipper du frakt og de ekstra utgiftene der

Lenke til kommentar
NW-HD3 koster 2998,- hos Spaceworld, Expert og Elkjøp. Sikkert fler men har bare sjekket disse.

Kjøp den i butikken så slipper du frakt og de ekstra utgiftene der

Kostet 3300,- da jeg sjekka den på Spaceworld Stovner idag :(

Det er nok HD1 som går for 2998 .....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Fikk reklamepost fra spaceworld og der var HD-3 til 2998,-

Ser jo forskjell mellom HD1 og HD3. Så syk er jeg ikke

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har litt erfaring med NW-HD1 og for å si det rett ut. Hardwaren er veldig bra, men Sonic Stage er håpløst.

Har hatt spilleren siden oktober. Overføring av filer med Sonic 2.1 går tregt, men de filene som overføres konverteres til Atrac3plus 64kbs. Dette formatet medfører at spilleren har ekstrem batterilevetid. Jeg har latt den spille kontinuerlig i 22 timer og da var det fortsatt strøm igjen på batt.

MEN; Fikk oppgradert denne til NW-HD3 for 2 uker siden og fikk Sonic 2.3. Alle filene på spilleren bare kopierte jeg over til pc'n og levde i den tro at jeg kunne kopiere de tilbake når jeg fikk spilleren tilbake, men den gang ei, det gikk ikke. Har derfor måtte legge inn alle filene på nytt og da kom den store overaskelsen: MP3 filer overføres greit, men siden jeg ønsker å ha Atrac3Plus 64kbps lar Sonic 2.3 meg konvertere fra MP3 til Atrac3plus 64kbps, MEN det er umulig å få de over til spilleren. Skal jeg ha Atrac format er det eneste jeg kan få over til spilleren 48kbps formatet og det er ikke det jeg ønsker. Har vært i kontakt med Sony og de bekrefter at det ikke er mulig å få over 64kbps filer eller bedre.Overraskelse nr. to er at med MP3 filer er det ikke mulig å benytte equalisern og de predefinerte equalisersettingene som er på spilleren. Sony har laget en mulighet for MP3 filer som heter Digital Sound Preset og der kan du endre bass diskant. Bruker man bare MP3 filer har man da funksjonalitet på spilleren som ikke kan benyttes.

Når det gjelder Sonic 2.3. og filbehandling er det så tungvint at jeg tenker på Word Perfect som jeg brukte tidlig på 90-tallet.

Min anbefaling er som følger: Hadde jeg visst det jeg vet idag når jeg ble anbefalt denne hadde jeg ledd og sagt nei takk. Hold dere langt unna dette produktet.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket batteri med MP3. Har slitt nok som det er med å få inn det jeg hadde på den, men skal prøve inatt. Setter den på nå kl22.30 og lar den spille samme mp3 fila. Får se om det er noe batteri imorgen kl. 0600, den bør vel klare 7,30 på fullt batt??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...