eitp Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei Jeg har en Philips dvd-opptaker (stasjonær dvd+rw) uten hd. Denne er jeg godt fornøyd med, og platene er kompatible med de dvd-spillerene jeg har prøvd dem på - helt til nå... Jeg har en Nextbase dvd-spiller (SDV17-A3), som jeg bruker bl.a til underholdning for ungene i bilen. Det ideelle hadde vært om jeg kunne tatt opp fra f.eks. Disney-kanalen på Philipsen og vist på Nextbasen. Men selvsagt får jeg feilmelding med plater brent i Phlipsen når jeg prøver å spille dem i Nextbase-spilleren. De platene jeg har brent på pc-ens dvd-brenner (Pioneer 105 (dvd-rw), fungerer fint. Så dermed tenkte jeg at jeg kunne kopiere philipsplatene på pc-en, men det gikk heller ikke. Så det må være noe med formatet philipsspilleren bruker som Nextbasen ikke forstår. Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan kan jeg gjøre om filene på platene jeg har tatt opp på tv og få dem til å virke på Nextbasen? Noen gode forslag? Tor Endret 10. februar 2005 av eitp Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du har valgt "finalize" på platene dine etter avsluttet brenning på Phillipsen, ikke sant? (Vet det er banalt spørsmål, men sansynligvis en av de vanligste grunnene til at man ikke får sett DVD'ene på andre spillere enn den er tatt opp på.) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Ja, det har jeg gjort. Det er bare Nextbase-spilelren som nekter å ta dem. Derfor lurte jeg på om det er et program som kan gjøre om filene til et annet format? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har du prøvd andre merker plater? Regner med at philips brenneren din i stua sikkert bare brenner + plater, hvis du har mulighet for å brenne - plater på pcen kan du jo prøve det. Ellers er det vel en del spillere som sliter med å spille av RW plater hvis det er det du bruker Lenke til kommentar
eitp Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Ja, philipsbrenneren er en plussbrenner, og pioneeren er en minusbrenner. Jeg tenkte i samme baner - at Nextbasen sleit med plussplatene, men jeg har kopiert innholdet over på minusplater på pc-en - uten at det nyttet. Går det ikke an gjøre innholdet om til f.eks vcd eller noe? Jeg har brukt både rw- og r-plater Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Sjekk mitt tidligere innlegg!!! Dette... Lenke til kommentar
eitp Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Mange gode tips der, men problemet mitt ligger i den stasjonære dvd-opptakeren, og den er det ikke så lett å gjøre noe med. Måtte eventuelt være at det finnes en firmware-oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå