howzer Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Det skal være sikkert. Det er en glede å se fascistenes støttespillere jamre seg over det nye lovforslaget. Til og med Bjørn Eidsvåg satt visst på TV og jamret seg og kalte det tyveri el.l. Da vet vi hvor vi har ham. Fascistene gikk på en stor smell da det første lovforslaget ble nedstemt. Nå har de tapt enda en gang, siden det nye lovforslaget er utrolig liberalt på enkelte områder. Det eneste som er synd er at kopibeskyttelse og DRM ikke forbys ved lov, og at bruk av slikt tull ikke medfører gigantbøter og fengsel for de skyldige. DRM er intet annet enn et verktøy for informasjonskontroll og markedskontroll. Det burde vært ulovlig, og strengt straffbart! Endret 3. juni 2005 av hkm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Er det noen som så debattene på NRK1 og TV2 i dag? Jeg må si meg rystet over at Bjørn Eidsvåg har latt seg føre bak lyset av "sine kontakter i bransjen" som han ikke turte å nevnte navn på. Det samme gjelder han spinkle fyren som satt til venstre for Bjørn Eidsvåg. Ingen av de har satt seg inn i saken og tror at internett kan av-oppfinnes. Ho dama fra filmbransjen som satt til høyre for Bjørn Eidsvåg tor jeg skjønte mer av loven, blandt annet synspunktet fra han i Gatas Parlament, men det virket som det eneste hun tenkte på var penger penger penger. Penger som skal suges ut av forbrukeren til fordel for en bransje som påberoper seg å stå for artistenes interresser. Jeg synes Giske og han fra FrP fikk fram synspunktene sine bra Jeg hører ikke på Gatas parlament (i hvertfall ikke ofte), men fikk faktisk for første gang på lenge lyst til å kjøpe en CD (eller rettere sagt: donere noen kroner til dem direkte så ikke platebransjen stikker av med ~90%) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg hører ikke på Gatas parlament (i hvertfall ikke ofte), men fikk faktisk for første gang på lenge lyst til å kjøpe en CD (eller rettere sagt: donere noen kroner til dem direkte så ikke platebransjen stikker av med ~90%) Ingen dårlig ide, har de en konto man kan donere til? AtW Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg hører ikke på Gatas parlament (i hvertfall ikke ofte), men fikk faktisk for første gang på lenge lyst til å kjøpe en CD (eller rettere sagt: donere noen kroner til dem direkte så ikke platebransjen stikker av med ~90%) Ingen dårlig ide, har de en konto man kan donere til? AtW GENIAL idè. Fortsett å laste ned musikk fra artister som har kopisperre på plata, de som står i mot slike sperrer på en liste, kjøp deres musikk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Jeg hører ikke på Gatas parlament (i hvertfall ikke ofte), men fikk faktisk for første gang på lenge lyst til å kjøpe en CD (eller rettere sagt: donere noen kroner til dem direkte så ikke platebransjen stikker av med ~90%) Ingen dårlig ide, har de en konto man kan donere til? AtW GENIAL idè. Fortsett å laste ned musikk fra artister som har kopisperre på plata, de som står i mot slike sperrer på en liste, kjøp deres musikk. Jeg fant ut hvordan man bestiller T-skjorter fra dem og der står det et kontonummer, eller man kan sende kontanter i posten (!). Sistnevnte løsning kommer jeg ikke til å gå for siden kontanter ikke skal sendes i posten, i hvertfall ikke på vanlig måte. Dessuten er det jo like greit å unngå mellomleddet posten som skal ha sin del av kaka. Man kan sikkert bare sende penger og si at man ikke ønsker noe T-skjorte men er takknemmelig for all musikken de har tilgjengelig på sidene deres. Men jeg tror jeg kommer til å bestille en T-skjorte i tillegg til å gi noen kroner om jeg finner en kul en. (Da får man jo reklamert litt for disse forbildene med tanke på distribuering av musikk) Edit: Jeg ble så ivrig at jeg glemte å legge ved link Her er den: http://www.gatasp.no/content.asp?uid=649 Endret 2. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Sistnevnte løsning kommer jeg ikke til å gå for siden kontanter ikke skal sendes i posten, i hvertfall ikke på vanlig måte. Dessuten er det jo like greit å unngå mellomleddet posten som skal ha sin del av kaka. Hva med gebyrer i banken? Uansett, jeg hadde sent cash, kunne jeg skrevet et litt mer personlig brev Tviler også på at Gatas Parlament får særlig større royalities av t-skjortesalg enn platesalg. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Gatas Parlament er jo kommunister. De drømmer blant annet om å bombe Israels ambassade. Sikre på at dere vil støtte noen som aktivt jobber for å styrte demokratiet i Norge? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Gatas Parlament er jo kommunister. De drømmer blant annet om å bombe Israels ambassade. Sikre på at dere vil støtte noen som aktivt jobber for å styrte demokratiet i Norge? Sålenge man sier hvorfor man gir støttet har ikke jeg noe problemer med det, jeg føler meg sikker på at de aldri hadde bombet ambassaden om de hadde muligheten (må innrømme at jeg ikke tar gutta så alt for seriøst), heller det enn å proteststemme på frp ihvertfall AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Gatas Parlament er jo kommunister. De drømmer blant annet om å bombe Israels ambassade. Sikre på at dere vil støtte noen som aktivt jobber for å styrte demokratiet i Norge? Uten å være altfor kjent med Gata Parlament og deres agenda så kan man vel stille spørsmåltegn ved om de ønsker å styrte demokratiet?! (Dessuten er jo sikkert bomber til ambassadebruk ganske dyrt også... ) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Men hvis dere kjemper mot pest (fascistene/de korporasjonsprostituerte), hvorfor støtter dere da kolera (kommunistene)? Endret 3. juni 2005 av hkm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Sistnevnte løsning kommer jeg ikke til å gå for siden kontanter ikke skal sendes i posten, i hvertfall ikke på vanlig måte. Dessuten er det jo like greit å unngå mellomleddet posten som skal ha sin del av kaka. Hva med gebyrer i banken? 0 kroner Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Men hvis dere kjemper mot pest (fascistene/de korporasjonsprostituerte), hvorfor støtter dere da kolera (kommunistene)? Hva vil du ha for noe da? Et kapitalistisk sosialiststyre? Lenke til kommentar
nutcase Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 den nye åndsverksloven (populært kalt for MP3-loven) ble visst vedtatt av stortinget idag. Skal bli morro å se hva den vedtatte lovteksten ble. nutcase Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Men hvis dere kjemper mot pest (fascistene/de korporasjonsprostituerte), hvorfor støtter dere da kolera (kommunistene)? Hva vil du ha for noe da? Et kapitalistisk sosialiststyre? Frp. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Frp. Synes han hevder å ville ha noen som ikke er i lomma til de store selskapene jeg. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Frp. Synes han hevder å ville ha noen som ikke er i lomma til de store selskapene jeg. Det enkleste er vel å stifte et nytt parti. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Frp. Synes han hevder å ville ha noen som ikke er i lomma til de store selskapene jeg. Det enkleste er vel å stifte et nytt parti. Jepp. Noen som er med? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det enkleste er vel å stifte et nytt parti. Jepp. Noen som er med? Jeg blir gjerne med Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det enkleste er vel å stifte et nytt parti. Jepp. Noen som er med? Jeg blir gjerne med Jeg også Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det enkleste er vel å stifte et nytt parti. Jepp. Noen som er med? Jeg blir gjerne med Jeg også Er med jeg. Fildelings Partiet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå