Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Fildelingsforbud til Stortinget"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lovforslaget ville kriminalisert en hel generasjon av unge. Hvis ikke to generasjoner. Jeg vil si at det ikke er særlig smart å kriminalisere de unge som skal ta over styringen av landet når dagens politikere blir gamle og får behov for hjelp. Det kunne jo være at vi husker hvordan dagens politikere oppførte seg mot de unge... :)

har ikke lest gjennom emnet men har sluttet meg til at jeg for min del skal slutte å whine på loven i og med den er her for å bli (nå snakker jeg ikke om mp3-loven)

subjektiv mening

Hva er det du sier nå, egentlig? Du godtar loven uansett hva den sier, bare fordi du tror ingen kan gjøre noe med den? Hva er "MP3-loven", og hvis du ikke snakker om lovforslaget som forbyr omgåelse av kopibeskyttelse, osv., hva snakker du om da?

Lenke til kommentar

Hva med å gå foran med et godt eksempel og ikke komme med slike innlegg, som ikke bidrar med noe som helst, bortsett fra å potensielt sette i gang en ny krangel?

Vi andre er ferdige med dette nå. Hvorfor skal du komme og fyre opp under det igjen?

Snakk om dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Hva med å gå foran med et godt eksempel og ikke komme med slike innlegg, som ikke bidrar med noe som helst, bortsett fra å potensielt sette i gang en ny krangel?

Vi andre er ferdige med dette nå. Hvorfor skal du komme og fyre opp under det igjen?

Snakk om dobbeltmoral.

Er ikke meningen å fyre opp under noe som helst, leste igjennom de forrige sidene og ble irritert over hvor mye som gikk på å sitere hverandre for å fremheve hvor dum den andre er.

Å oppfordre til å holde en fredelig tone og holde seg innenfor tema er ikke å oppfordre til krangel!

Da er man usedvanlig irritabel viss man blir provosert av det!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes politikerne burde gå mye lengre. Jeg har utarbeidet et forslag til et informantnettverk for å få bukt med piratkopiering. Den var nevnt tidligere i en annen tråd, men er nok mer aktuell her. Det hele startet som en enkel ide om å bruke nettverkstankegangen i piratkopieringen mot seg selv. Etter å ha presentert en initialt utkast, ble det påpekt visse svakheter. Disse er nå rettet. Det nye nettverket baserer seg på et informant nettverk. Kriminelle som tas for piratkopiering gis muligheten for å bli informant mot redusert straff. Informantene viderebringer da informasjon om andre piratbrukere til en nettverk som sender ut kontrollører. Disse kontrollørene vil ha forskjellige redskaper for innsamling av bevis. Ved oppdagelse av kriminell aktivitet kontaktes de oppretthavsmennene som piratkopieringen angår. Disse leverer så en anmeldelse til de rette myndigheter som anvender de bevis som nettverket har samlet. Deretter innkreves bot. Sirkelen fullføres ved at den tiltalte selv tilbys et valg om å bli informant.

Vedlegg:

post-61-1110401538_thumb.png

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det vil komme et nytt lovforslag i nærmeste fremtid, det lovforslaget som var lagt fram nå var jo helt høl i hue og på viddene idiotisk, til og med politikerne innså dette! Et snev av sunn fornuft fra den kanten, oppløftende..

Joda, det vil komme et nytt lovforslag. Norge er forpliktet til å følge opp infosoc-direktivet fra EU, og da må det komme endringer i dagens lovverk. Så at et nytt forslag vil komme innen relativt kort tid er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar

Folk vil selvsagt fortsette med fildeling, og de vil laste ned og distribuere verktøy for å omgå kopisperrer. Og i takt med at industrien øker presset mot fildelerne, kommer denne gruppen til å slå tilbake. I det siste har Antipiratbyrån i Sverige hatt problemer med sidene sine, fordi fildelere har organisert seg og angrepet den sammen.

Krigen har såvidt startet, folkens.

Lenke til kommentar
Folk vil selvsagt fortsette med fildeling, og de vil laste ned og distribuere verktøy for å omgå kopisperrer. O

Helt enig!

Flott at folk gjør opprør!!

Hackere vil alltid være smartere enn industrien!

H20 og Orion vil aldri slutte med sitt flotte arbeid!

Fildelere vil alltid være ett skritt foran! :w00t:

De kan bare våge seg å prøve med noen form for overvåking som Hishadow foreslår i sine tyster-samfunnsplaner. :nei:

Viva La Resistance!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Folk vil selvsagt fortsette med fildeling, og de vil laste ned og distribuere verktøy for å omgå kopisperrer. O

Helt enig!

Flott at folk gjør opprør!!

Hackere vil alltid være smartere enn industrien!

H20 og Orion vil aldri slutte med sitt flotte arbeid!

Fildelere vil alltid være ett skritt foran! :w00t:

De kan bare våge seg å prøve med noen form for overvåking som Hishadow foreslår i sine tyster-samfunnsplaner. :nei:

Viva La Resistance!

Så da kan vi anta du leker deg med flotte musikkprogram? :thumbup:

Edit:

Har du noe av musikken din å unnvære :!:

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Så da kan vi anta du leker deg med flotte musikkprogram? :thumbup:

Edit:

Har du noe av musikken din å unnvære :!:

Du er velinformert hishadow, og du har rett i dine antagelser.

Det er urealistisk for en fattig student å bruke flerfoldige titusenvis på programvare.

Nå skal jeg ikke gå nærmere inn på det slik at du kan tyste viss samfunnet blir som etter dine idealer. ;)

Musikken min vil jeg igrunn ikke dele med folk som er imot fildeling, men viss du er veldig interresert i Progressiv jazz metal, så kan det vel alltid ordnes. :)

Lenke til kommentar

Så da kan vi anta du leker deg med flotte musikkprogram?  :thumbup:

Edit:

Har du noe av musikken din å unnvære  :!:

Du er velinformert hishadow, og du har rett i dine antagelser.

Det er urealistisk for en fattig student å bruke flerfoldige titusenvis på programvare.

Nå skal jeg ikke gå nærmere inn på det slik at du kan tyste viss samfunnet blir som etter dine idealer. ;)

Musikken min vil jeg igrunn ikke dele med folk som er imot fildeling, men viss du er veldig interresert i Progressiv jazz metal, så kan det vel alltid ordnes. :)

Kom igjen.. nå må du stå opp for dine prinsipper :p

Jeg donerer herved et av mine (8 år) gamle verk.. og utfordrer deg til det samme. :w00t:

real_news.rar

Lenke til kommentar
Kom igjen.. nå må du stå opp for dine prinsipper  :p

Jeg donerer herved et av mine (8 år) gamle verk.. og utfordrer deg til det samme.  :w00t:

Den virket ikke. :p

Mine prinsipper?

Jeg lager ihovedsak musikk for musikere, og har nylig sluttet i mitt gamle band etter en større konflikt, så nå er VST trommer på CB min beste venn. :thumbup:

Har ingen spor jeg vil legge ut her, siden de ikke er rede for det (er gitarist, ikke produsent :whistle: og det bærer produksjonen et visst preg av, eller skal vel heller si mangel på produksjon :roll: )

Viss du absolutt skal ha tak i min musikk , så gå inn på en gitar-hub på DC++ og browse filene til en viss [NO-2mbDSL-Jackhammer], da kan du lære deg godene av fildeling isteden for å pønske ut planer for å knuse det! ;)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Den virket ikke. :p

Mine prinsipper?

Jeg lager ihovedsak musikk for musikere, og har nylig sluttet i mitt gamle band etter en større konflikt, så nå er VST trommer på CB min beste venn. :thumbup:

Har ingen spor jeg vil legge ut her, siden de ikke er rede for det (er gitarist, ikke produsent :whistle:  og det bærer produksjonen et visst preg av, eller skal vel heller si mangel på produksjon :roll: )

Viss du absolutt skal ha tak i min musikk , så gå inn på en gitar-hub på DC++ og browse filene til en viss [NO-2mbDSL-Jackhammer], da kan du lære deg godene av fildeling isteden for å pønske ut planer for å knuse det! ;)

C64%20Tapper%20Screenshot%2002.gif

...bakgrunnsmusikk

:cool:

Ps. winamp med module dekoder (gammel tracker sang).

og hkm... se nå litt mer positivt på livet ... bakgrunnsmusikk

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sakset fra Aftenpostens nettavis idag: Link.

Nei til kopi fra CD'er

Det blir trolig forbud mot privatkopiering fra CD'er med kopisperre til MP3-spillere. Selv EU-motstander Trond Giske bøyer seg nå for EU-direktivet.

Stol aldri på en politiker... :roll:

Både ungdommer og opposisjonspolitikere i alle aldre, med Ap.s Trond Giske i spissen, protesterte. Ungdom kaller denne delen av loven både "teit" og "på trynet". Og: "Dette er jeg svært kritisk til", sa Ap.s kulturtalsmann Trond Giske til Aftenposten 21. februar.

Juspisken.

En måned senere er imidlertid Giske innhentet av finjusen.

- Vi må ha regler som er fornuftige og samtidig innenfor EU-direktivet, sier Giske til Aftenposten. Han sier dessuten at det er "lite sannsynlig" at Arbeiderpartiet vil ta dissens i forhold til dette EU-direktivet. Det betyr at selv ikke Ap.s mest markante EU-motstander vil slåss for å hindre at EU får viljen sin. Og EUs vilje er klar: Forbud mot å kopiere fra ett medium (CD) til et annet (MP3). Med Ap. på laget er det flertall for Regjeringens forslag, et forslag mange i regjeringspartiene opplever som frivillig tvang fra EU.

Link.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...