bazzo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Har prøvd, søkt og lest i flere timer nå, og får det ikke til, kan noen vær så snill og ta seg 2 min og lese gjennom css'en min? Alt fungerer etter mitt syn bra utenom "div_Innhold", den blir plassert alle andre plasser enn øverst på siden der innholdet skal være. Jeg har lagt opp divene slik: Diven rundt div_Meny_Head, div_Meny og div_Innhold, heter div_Body Her er body i index.php <body> <div class="div_Center"> <div class="div_Header"></div> <div class="div_Body"> <div class="div_Meny_Head"></div> <div class="div_Meny"></div> <div class="div_Innhold"></div> </div> <div class="div_Foot_01"></div> <div class="div_Foot_02"></div> </div> </body> Her er css: body { background-color: #A4BA8C; margin: auto; text-align: center; margin: 0px; padding: 0px; } .div_Center { margin: 0 auto; text-align: left; position: relative; width: 824px; } .div_Header { background-image: url(../images/header_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 147px; width: 824px; } .div_Body { height: auto; width: 824px; background-image: url(../images/right_border_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; background-position: right; background-color: #E0D5A7; } .div_Innhold { border: 1px solid #666666; width: 400px; height: 100px; vertical-align: top; float: right; } .div_Meny_Head { background-image: url(../images/meny_head_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 49px; width: 195px; } .div_Meny { height: auto; width: 195px; background-image: url(../images/meny_bg_q50.jpg); background-repeat: repeat-y; } .div_Foot_01 { background-image: url(../images/foot_01_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 63px; width: 824px; } .div_Foot_02 { background-image: url(../images/foot_02_q50.jpg); background-repeat: no-repeat; height: 66px; width: 824px; } Endret 10. februar 2005 av bazzo Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Nå har jeg fått "div_Innhold" rett plasert.. ..men teksten flyter over designet, altså designet strekker seg ikke etter innholdet. dette endret jeg i index fila: <body> <div class="div_Center"> <div class="div_Header"></div> <div class="div_Body"> <div class="div_Innhold"> Her kommer masse innhold </div> <div class="div_Meny_Head"></div> <div class="div_Meny"></div> </div> <div class="div_Foot_01"></div> <div class="div_Foot_02"></div> </div> </body> Dette endret jeg i css: .div_Innhold { border: 1px solid #666666; width: 580px; height: auto; vertical-align: top; position: absolute; float: right; margin-left: 200px; } Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei, er det ikke en konflikt i at du har "position: absolute" og "float: right" ? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 jeg fjernet den, ingen forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå