Apoc_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har nettop installert RedHat 9. Der fant jeg et program som het Instant Messenger, er det og MSN det samme? Får ikke testet det siden MSN er nede Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Den offisielle MSN-klienten finnes ikke i linux (naturlig nok, siden det er M$ som står bak, og vi vet jo alle hva de synes om linux), men det finnes programmer i linux som lar linux-brukere bruke MSN. Instant Messenger kan være et slikt program, men jeg er ikke sikker, da jeg ikke kjenner det. Programmer som jeg vet fungerer med MSN, er aMSN og Gaim, to veldig bra programmer som faktisk gir større funksjonalitet enn selve MSN Messenger (man kan f.eks. se når den andre brukeren lukker samtalevinduet...). Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 "Er Norge og Bergen det samme?" Lenke til kommentar
Solow Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er i allefall Gaim som følger med Fedora. Gaim heter da instant messenger (IM) under installasjonen. Regner med at dette også gjelder RedHat. Gaim er en IM som kan bruke flere nettverk, ikke bare MSN-nettverket, som windows messenger og det andre messenger-programmet til microsoft. (kommer ikke på hva det heter) Gaim er et veldig bra program, amsn har jeg ikke brukt så mye. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Red Hat 9 begynner å dra på åra, du bør heller gå for Fedora som er etterfølgeren til Red Hat Linux. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Instant Messenger er vel et begrep som dekker mange forskjellige programmer, som ICQ, MSN, AOL Messenger og lignende. Alle brukes til å sende meldinger til andre brukere... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har nettop installert RedHat 9. Der fant jeg et program som het Instant Messenger, er det og MSN det samme? Det som Red Hat 9 kaller Instant Messenger er Gaim, et multiprotokollsystem som blant annet kan snakke MSN Messenger. Hvis du virkelig vil bruke denne ustabile og proprietære tjenesten, da. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kvifor Red Hat 9? IM = Instant Messaging, som f.eks MSN, ICQ osv. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 "Er Norge og Bergen det samme?" Correction: "Er by og Bergen det samme?" Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Nei nei, Instant Messaging er en programkategori, og msn er en del av den kategorien. Akkurat som at norge er et land og bergen en del av det landet. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Vel, teknisk sett er vel MSN nettverket, og MSN Messenger er programmet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jepp. MSN er et nettverk ja. MSN Messenger er et Chatteprogram. nå ville jeg anbefalt Linuxbrukere som chatter å bruke dMSN. en fantastisk chatteklient som har veldig mye fine ting. som enda ikke MSN Messenger har mulighet til med standard oppsett iallefall. dmsn finner de av dere som vil her: www.mercury.to Ja som veldig mange andre sier her. Red Hat 9 begynner å dra litt på åra. du fant ikke en gamlere versjon da? Red Hat 6.2? hehe bare tulla. men hvis vi skal snakke litt Geografi så er jo Bergen en by i Norge tross alt. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hva er det som er så fint med dMSN da? Om jeg husker rett så er den ikke fri engang. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 aMSN og Gaim er to bra MSN-klienter, og begge er frie. Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg har selv brukt aMSN i laaang tid, men jeg har aldri helt funnet meg til rette med det. For det første, så har det i lang tid sett begredelig stygt ut. Fungerer bra, dog. Jeg anbefaler likevel folk å bruke Gaim. Det er fabelaktig program som har komt seg mye i det siste. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 joda. dMSN er gratis hvis det var det du lurte på. hva som er så fint med dMSN? jo nå skal du høre. den har mange fine funksjoner som Gaim, Trillian og mange andre ikke har. for ikke å snakke om funksjoner som ikke MSN Messenger har. en liten liste: -Logge på så mange brukere du vil -man kan avater som vises når noen logger på -den kjører alle samtalene oppi tabs. slik at samtalene blir i programmet istede for på taskbaren. mange andre funksjoner også. gidder ikke å ramse opp flere. men jo dMSN utvikles ofte. det gjør den. dMSN finnes jo til både Windows, Linux og Mac. ulempen med dMSN er at den ikke er så enkel å få opp å gå for alle har jeg erfart. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 joda. dMSN er gratis hvis det var det du lurte på. Tipper han mente fritt - som i frihet. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 joda. dMSN er gratis hvis det var det du lurte på. hva som er så fint med dMSN? jo nå skal du høre. den har mange fine funksjoner som Gaim, Trillian og mange andre ikke har. for ikke å snakke om funksjoner som ikke MSN Messenger har. en liten liste: -Logge på så mange brukere du vil -man kan avater som vises når noen logger på -den kjører alle samtalene oppi tabs. slik at samtalene blir i programmet istede for på taskbaren. mange andre funksjoner også. gidder ikke å ramse opp flere. men jo dMSN utvikles ofte. det gjør den. dMSN finnes jo til både Windows, Linux og Mac. ulempen med dMSN er at den ikke er så enkel å få opp å gå for alle har jeg erfart. Hvordan kan du fortsatt missforstå 'fri' med 'gratis'? Om dette er første gang du poster på linux forumet så er det forståelig, men det er det jo ikke. Ellers brukte jeg dmsn en (liten) stund, men syns den var for sein i forhold til amsn. Ellers så har jo gaim også støtte for chat tabber, men for all del, bare test. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 den har mange fine funksjoner som Gaim, Trillian og mange andre ikke har. for ikke å snakke om funksjoner som ikke MSN Messenger har. en liten liste: -Logge på så mange brukere du vil -man kan avater som vises når noen logger på -den kjører alle samtalene oppi tabs. slik at samtalene blir i programmet istede for på taskbaren. Gaim lar deg logge på mange brukere samtidig og kan ha tabs som standard. Punktet ditt om avatarer skjønte jeg ikke helt, men det høres ikke kjempenyttig ut. I sum: det er neppe verdt å satse på et ufritt program for funksjonalitet flere andre frie IM-klienter har. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det er ett punkt som gjør at Mercury virkelig står frem, i tillegg til at det faktisk er et godt program(nei, det er ikke fritt, men det gjør det ikke til et dårlig program - det er grenser for hvor sær en skal være), det har videokonferanse. Det er eneste måte(bortsett fra gaim-vv, som jo er noe middelmådig) å få brukt webcam i lag med MSN under GNU/Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå