CrackaBoi Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Jeg har Abit KT7A RAID med nyeste BIOS, og en AMD Tbird 1.4ghz med 266 bus. Jeg har Mosel PC 133 RAM. Det fungerer fint i windows, men når jeg starter et spill, viser XP blåskjerm, og starter på nytt. Når jeg går inn i BIOS og setter busshastigheten til 100 mhz manuelt, fungererr det, men da får jeg jo ikke 1.4 ghz, for 12 er høyeste multiplier! Hva er problemet, hvordan løser jeg det? Takker for svar. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Hva er dine temperaturer/hvilken kjølesetup har du og hvilken PSU har du? Dette er typiske symptomer på enten for svak PSU eller for varm CPU, kanskje tilogmed en kombinasjon. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 Nei, jeg er sikker på at det ikke er problemet (tror jeg vaffel). Har en Enermax 350watt PSU, og CPU er kjølt av en SK6 med 80mm vifte, ligger på litt over 40 grader. Lenke til kommentar
axl Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 bruker abit KG7 og amd 1800+, har akkurat samme problemet, windows er stabilt men alle programmer henger seg. bruker 300W strømforsyning, cpu temp er rundt 40grader, har også flashet opp til nyeste bios. RAM problem?? Lenke til kommentar
Predator Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 prøv å oppdater biosen!!! Har samme hovedkort selv uten noen problemer. Lenke til kommentar
axl Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 hmm, flashet om til den nest nyeste abit bios (_5E), systemet kjørte nå stabilt i alle programmer i ca en time, mot 10min med _5W bios, men er fremdeles ustabil. Bruker 2x512mb registrert DDR ram i slot 3 og 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå