Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av bærbar

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har egentlig bestemt meg for å kjøpe bærbar, men har fått litt kalde føtter. Har jeg egentlig bruk for den, og er jeg sikker på at jeg gjør et godt kjøp.

Det jeg nå står mellom er følgende:

Acer Extensa 3002 WLMI (på tysk)

• Centrino 1.6
  • 1GB Ram
  • 100GB Harddisk
  • DL DVD-brenner
  • XP Home
  • 15.4" CrystalBrite Widescreen
  • Inntil 5 timers levetid

Pris ca. 10 500 NOK

MSI Mega Book M510A

• Centrino 1.6
  • 512Mb ram
  • 60GB hdd
  • DL DVD-brenner
  • XP Home
  • 15" skjerm
  • Inntil 5/7 timers levetid (avhengig av hvilket batteri som følger med tilbudet)

Pris ca. 8400 NOK

Jeg får vite hastighet på ram og harddisk på begge modellene på fredag, men må da bestemme meg om jeg skal kjøpe eller ikke...

Har dere noen forslag til en annen pc jeg burde kjøpe som gir meg mer for pengene?

Hovedsaklig er batteritid og stillhet det viktigste, da den vil bli brukt på møter, forelesninger og i situasjoner hvor en høy pipende vifte ikke er hva jeg vil ha...

Skal gjerne også kunne bruke pcen til spilling (lettere å bære til LAN), dog da koblet opp mot skjerm og med annet tastatur og skjerm...

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med de to, men pga pengene hadde jeg tatt MSIen om du hadde klart deg uten de siste 40gb... 512mb minne mindre, men merker ikke dette så godt. dessuten kan du oppgradere dette siden. Ville først og fremst funnet ut hvlken som var mest lydsvak før jeg kjøpte. Begge har radeon 9700 etter det jeg så så skulle holde til litt spillng også

Lenke til kommentar

Har en bærbar selv som har hatt omtrent samme bruksområde som du nevner. Skal ikke utale meg om kvalitet og hvilket alternativ som er best, men jeg for min del er veldig fornøyd med Laptopen som sådan, men LITE fornøyd (bondeanger) med bruk av pengene.

Spør du meg er svaret gitt idet du spør om du egentlig har bruk for en bærbar. Tenk deg ihvertfall om minst en gang til. :hmm:

Endret av solboy
Lenke til kommentar
Kjøper du disse fra utlandet siden de er såpass billige?

Ja, jeg er i Østerrike nå, og vurdere å kjøpe en bærbar her...

Ang. garanti er det ikke noe problem, da MSIen har 2 års Pick-up & return garanti i hele Europa (dog er verkstedet i Tyskland), mens Acer har 1 års europa garanti med kontorer i Norge...

milkwood> Ja, veldig sant. Jeg vet at Extensaen er den letteste av de to, og at den skal være støysvak, men det er bl.a. hva jeg skal sjekke på fredag.

Har fått sett noe på extensaen og den har en del nyttige funksjoner, deriblant mulighet for å skru av/på touchpaden etter behov, som gjør den ekstra fristende.

Men så er jo spørsmålet om de funksjonene er verdt 2k ekstra...

solboy> Ja, veldig sant. Jeg har tenkt på dette i 2 uker, og vil fortsette og tenke på det til Fredag, men tror nok jeg kommer til å kjøpe en av dem.

Takk for innspillende. Og hvis noen kommer opp med noen gode argumenter for den ene eller andre, så tar jeg dem imot med glede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...