Gå til innhold

Kjøre athlon xp cpuer på 100mhz bus?


daggis85

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en gammel pc som jeg kjørte med en Amd duron cpu, disse er jo som kjent ikke akkurat så fryktelig solide, og prosessoren ble ødelagt da pcen ble flyttet litt på.

 

Det jeg da lurer på er; virker det å sette i en athlon xp 2000+ cpu i denne?

 

Skjønner jo at ytelsen vil bli mye mindre o.s.v. , i og med at den vil kjøre på 100mhz bus o.s.v. , men vil det virke? Har en slik en liggende i en annen pc, men har ikke så lyst til å røske den ut før jeg finner ut om det virker, da nettopp p.g.a. faren for å knuse den..

 

Men altså, virker en athlon xp 2000+ på 100mhz bus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken Duron prosessor var det du hadde?hmm..FSB du snakker om?I tilfellet så er det 2*100=200FSB..Det skal jo være mulig å sette en Athlon prosessor på hovedkortet ditt..Har ikke hørt om HK kun for Duron prosessorer..Hvilket er det?

 

Edit: Jeg kjørte en 1000 mhz Duron og satte i en AthlonXP 2000+..Det fungerte jo den gang.. :!:

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Jeg bare tenkte på om hket støtter såpass nye cpuer, hket støtter jo kun 100mhz fsb.. ikke 133, som den jo egentlig skal gå på.. Hket er et asus av noe slag. Husker ikke hva modellen heter. Kan det være a7v kanskje?

Det er ikke 100 fsb..Det er 200..Du ganger med 2..De minste AthlonXP kjører 133*2=266FSB..At den 2000+ passer skal ikke være noe problem..Du kan laste ned CPU-Z og i det programmet kan du se hvilket HK du har..Bare gjør det, så skal jeg finne frem den info du trenger å vite..ok? :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Setter du den i så blir det jo det samme som å underklokke.

Hvis

133 x 12,5 = 2000+ ( 1662 MHz )

så blir

100 x 12,5 = 1300+ ( 1250 MHz )

Det er i følge uAMDtool

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...