kilogram Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Forbudt å laste ned film og musikk På fredag legges en ny lov frem for Stortinget, som skal gjøre det forbudt å laste ned film og musikk fra nettet. I dag har du nemlig lov til å hente ned både film og musikk fra nettet, men du blir kriminell i det du begynner å dele det samme materialet med andre. Les artikkelen her Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kjære storting! La oss få lov til ihvertfall å kopier våre egen kjøpte cd'er inn til f.eks mp3 spilleren vår. Og kunne ta sikkerhetskopier. Hvis ikke trenger dere utrolig mange nye fengselsplasser, da de aller fleste fortsatt kommer til å gjøre det! Gunnar Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 And let game begin, no begynner det å ta av her!! vil nokse en masse overskiftre om folk bøtelagt fremover ja hehe!! :!: Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Å forby kopiering av eget kjøpt materiale er ren idioti. Tror de virkelig at vi kommer til å bry oss om en slik lov? Nei. Det er å krenke våre rettigheter. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Syns at noen burde ta en lenin snart og storme Stortinget ;( Ufattelig dårlig at noen kommer med en sånn lov. Hva er da poenget med adsl? Tror alle internett levrandører da går ned.. Hva ska du med 10mbs linje, når man spiller cs? idioti Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har en feeling på at det kommer til å bli heftig diskusjon her. Poenge med rask ADSL er jo seff hastigheten, men det betyr jo ikkje at det er er selfølge at vi ska laste ned filmer/musikk etc. seff skal eg ikkje legge skjul på at deg har gjort det uten å si noe meir. Men det blir exiting å se åssen det blir motatta når loven blir vedtatt og satt ut i livet, eller hvis Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Syns at noen burde ta en lenin snart og storme Stortinget ;(Ufattelig dårlig at noen kommer med en sånn lov. Hva er da poenget med adsl? Tror alle internett levrandører da går ned.. Hva ska du med 10mbs linje, når man spiller cs? idioti ..laste ned Linux-distroer. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hm... kanskje jeg skla raide stortinget hvis jeg ikke liker loven? eller kanskje ikke, blir vel litt rart å løpe inn der alene.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hm...kanskje jeg skla raide stortinget hvis jeg ikke liker loven? eller kanskje ikke, blir vel litt rart å løpe inn der alene.. Hadde tatt seg ut :!: Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Den dagen denne loven blir satt i verk, kommer jeg til å gå inn på nærmeste politikammer å skrike: "JEG HAR KOPIERT MP3, SLENG MEG PÅ GLATTCELLE!". Blir du med tha stoffi? Endret 10. februar 2005 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Syns at noen burde ta en lenin snart og storme Stortinget ;(Ufattelig dårlig at noen kommer med en sånn lov. Hva er da poenget med adsl? Tror alle internett levrandører da går ned.. Hva ska du med 10mbs linje, når man spiller cs? idioti Posten din oser av idioti... Piratkopierte filer er en selvfølge at blir forbudt, ettersom det gjør at mange firmaer taper millioner, for ikke å si milliarder, hvert eneste år. Å laste ned piratkopiert materiale er akkurat som å stjele. Synes du det da er merkelig at det blir ulovlig? I så fall anbefaller jeg deg en tur til en psykolog. Jeg skal ikke si at jeg ikke har lastet ned piratkopiert materiale, men jeg er helt enig i at det burde bli forbudt. Endret 10. februar 2005 av @kd Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det ulovlig å laste ned programmer som er sendt på tv? Hvis ja, hva er isåfall forskjellen på det og evt ta opp det samme programmet med f.eks. en videospiller? Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det ikke ulovlig å kopiere fra tv allerde da? Det er visst ikke lov til å kopier fra radio... heller ikke til eget bruk. La oss i hvertfall få lov til å lage backup av våre egne cd'er, programmer, osv... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er like ulovlig å kopiere filmer som tv serier, piratkopiering er og blir tyveri uansett hvordan man vender på det. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jah men folk må få lov til å ta backup av egne kjøpt musikk og dvd er vist dei ønsker det! Men ingen kan ha kontroll over det... så to BAD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det ulovlig å laste ned programmer som er sendt på tv?Hvis ja, hva er isåfall forskjellen på det og evt ta opp det samme programmet med f.eks. en videospiller? Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg det ulovlig å ta opp med videospillere også fra tv. Å ta opp fra radio er jo også forbudt Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvis du finner en 1000-lapp på gaten, beholder du den, eller leverer den inn til politiet som den lovlydige borger du er? la oss si en 100-lapp for den saks skyld? Det samme gjelder for fartsgrenser. Vi vet det er ulovlig å kjøre for fort, men vi gjør det allikevel. Jeg tror det blir like vanskelig å få folk til å slutte med ulovlig nedlasting. Hadde vi levd i en perfekt verden hadde sosialismen blomstret, og alle levd lykkelig. På en annen side så godtok vi jo røykeloven. Kanskje det er håp for oss allikevel. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det er jo bare helt teit, da.. og nekte oss å laste ned musikk og film.. det er ikke alle som har interesse av å gå og kjøpe.. de tjener vel kanskje for dårlig? folk har vel sluttet og kjøpe filmer og betale moms, så de laster ned filmene isteden.. Dette blir for dumt.. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ening med mammuten der hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå