Gå til innhold

Valgets kvale ved defekt NF7-bytte eller fikse ?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte et NF7-S V.2 som viste seg å være delvis defekt, i uoverklokket tilstand vrenger det den ene lydkanalen med ujevne mellomrom.

Når jeg pakket opp kortet så det helt jævlig ut, var goop både på over- og undersiden, porter var bøyd, beskyttelsen var slått ned i chipsetvifta osv. Siden kortet er umulig å få tak i nå om dagen, beholdt jeg det for å prøve å fikse feilen.

Etter bios- og driverupdate, underklokking etc. vrenger det fortsatt lyden.

Spørsmålet blir da:

Burde jeg søke retur på kortet, og heller få erstatning i et annet kort ? Er redd for at de andre kortene ikke er like bra klokkere (skal tyne en xp-m 2500).

Eller burde jeg stappe i et pci-lydkort, leve med feilen og håpe den ikke utarter seg på noen annen måte ?

Er noen av kortene på Komplett like bra klokkere (må ha 5-bit FID for å kjøre multiplier høyt) ? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10119

Edit: postet i overklokking i stedet for i hardware, da leserne her har mer peil på problemet... regner med en haug av dere har klokket Socket A-plattformer.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Kjøpte et NF7-S V.2 som viste seg å være delvis defekt, i uoverklokket tilstand vrenger det den ene lydkanalen med ujevne mellomrom.

Når jeg pakket opp kortet så det helt jævlig ut, var goop både på over- og undersiden, porter var bøyd, beskyttelsen var slått ned i chipsetvifta osv. Siden kortet er umulig å få tak i nå om dagen, beholdt jeg det for å prøve å fikse feilen.

Etter bios- og driverupdate, underklokking etc. vrenger det fortsatt lyden.

Spørsmålet blir da:

Burde jeg søke retur på kortet, og heller få erstatning i et annet kort ? Er redd for at de andre kortene ikke er like bra klokkere (skal tyne en xp-m 2500).

Eller burde jeg stappe i et pci-lydkort, leve med feilen og håpe den ikke utarter seg på noen annen måte ?

Er noen av kortene på Komplett like bra klokkere (må ha 5-bit FID for å kjøre multiplier høyt) ? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10119

Edit: postet i overklokking i stedet for i hardware, da leserne her har mer peil på problemet... regner med en haug av dere har klokket Socket A-plattformer.

Jeg ville sendt det tilbake. Ville ikke sjanset på hvordan den feilen kan utarte seg videre...

Lenke til kommentar
Du må bare sende tilbake! Jeg gjorde dette med mitt NF7-S V2.0, fordi det var sykt ustabilt, og fikk nytt.

Det er et godt kort, og det er billigere å bytte enn å kjøpe ny cpu og hovedkort (og kanskje skjermkort pga pciexpress)

Men poenget er at det ikke finnes flere NF7-S v.2, da må jeg evt. vente på at returen skal gå hele veien til Abit og tilbake igjen etter reparasjon, noe jeg ikke er sugen på.

Så valget blir å velge mellom et av kortene som ligger i linken jeg la ut i første post, eller å kjøre med pci-lydkort og håpe på det beste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...