Saftis Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hei Kjøpte et NF7-S V.2 som viste seg å være delvis defekt, i uoverklokket tilstand vrenger det den ene lydkanalen med ujevne mellomrom. Når jeg pakket opp kortet så det helt jævlig ut, var goop både på over- og undersiden, porter var bøyd, beskyttelsen var slått ned i chipsetvifta osv. Siden kortet er umulig å få tak i nå om dagen, beholdt jeg det for å prøve å fikse feilen. Etter bios- og driverupdate, underklokking etc. vrenger det fortsatt lyden. Spørsmålet blir da: Burde jeg søke retur på kortet, og heller få erstatning i et annet kort ? Er redd for at de andre kortene ikke er like bra klokkere (skal tyne en xp-m 2500). Eller burde jeg stappe i et pci-lydkort, leve med feilen og håpe den ikke utarter seg på noen annen måte ? Er noen av kortene på Komplett like bra klokkere (må ha 5-bit FID for å kjøre multiplier høyt) ? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10119 Edit: postet i overklokking i stedet for i hardware, da leserne her har mer peil på problemet... regner med en haug av dere har klokket Socket A-plattformer. Endret 10. februar 2005 av Saftis Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei Kjøpte et NF7-S V.2 som viste seg å være delvis defekt, i uoverklokket tilstand vrenger det den ene lydkanalen med ujevne mellomrom. Når jeg pakket opp kortet så det helt jævlig ut, var goop både på over- og undersiden, porter var bøyd, beskyttelsen var slått ned i chipsetvifta osv. Siden kortet er umulig å få tak i nå om dagen, beholdt jeg det for å prøve å fikse feilen. Etter bios- og driverupdate, underklokking etc. vrenger det fortsatt lyden. Spørsmålet blir da: Burde jeg søke retur på kortet, og heller få erstatning i et annet kort ? Er redd for at de andre kortene ikke er like bra klokkere (skal tyne en xp-m 2500). Eller burde jeg stappe i et pci-lydkort, leve med feilen og håpe den ikke utarter seg på noen annen måte ? Er noen av kortene på Komplett like bra klokkere (må ha 5-bit FID for å kjøre multiplier høyt) ? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10119 Edit: postet i overklokking i stedet for i hardware, da leserne her har mer peil på problemet... regner med en haug av dere har klokket Socket A-plattformer. Jeg ville sendt det tilbake. Ville ikke sjanset på hvordan den feilen kan utarte seg videre... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Du må bare sende tilbake! Jeg gjorde dette med mitt NF7-S V2.0, fordi det var sykt ustabilt, og fikk nytt. Det er et godt kort, og det er billigere å bytte enn å kjøpe ny cpu og hovedkort (og kanskje skjermkort pga pciexpress) Endret 13. februar 2005 av baronKanon Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Du må bare sende tilbake! Jeg gjorde dette med mitt NF7-S V2.0, fordi det var sykt ustabilt, og fikk nytt. Det er et godt kort, og det er billigere å bytte enn å kjøpe ny cpu og hovedkort (og kanskje skjermkort pga pciexpress) Men poenget er at det ikke finnes flere NF7-S v.2, da må jeg evt. vente på at returen skal gå hele veien til Abit og tilbake igjen etter reparasjon, noe jeg ikke er sugen på. Så valget blir å velge mellom et av kortene som ligger i linken jeg la ut i første post, eller å kjøre med pci-lydkort og håpe på det beste... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hva med DFI kort, er like gode for OC... http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5504 Endret 13. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Komplett gir meg ikke erstatningsvarer fra Netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå