BlitzKrieg Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Eg er dessverre veldig grønn på dette her. Min info: Linje: Ngt 2600/640 Ruter: netopia 3351 2 maskiner bak ruter'n Ønsker å sette den ene opp som "public" cs (internett) server. Har forsøkt i det uendelige, men problemet er: uansett kva eg gjer, så kommer hlds opp med min lokale IP. Så spørsmålet er vel egentlig om/og eventuelt korleis eg kan få serveren til å bli synlig for andre. Kva må eg i såfall gjer? Er VELDIG grønn på dette her. Folk sier gjerne at "åpne" den UdP porten og forward til xxx.xxx..... Og eg trenger nok litt meir spesifikk hjelp. F.eks, Når bruker man inputfiler/output filter? Hvilke bruker man når man setter opp server? Må eg bruke "static routes" for at serveren skal bli synlig? I så fall, korleis gjejr eg det? Er takksam for all konstruktiv tilbakemelding, har sittet å putlet med dette i to dager no, og har endå ikkje funne ut kva eg gjer feil. Så, hadde vert fantastisk med litt kyndig hjelp! Et ekstra spørsmål: Er det nokon der ute som har satt opp CS server med NGT ruter? På førehand takk!! Hallvard Lenke til kommentar
Treat Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) skal stå din lokale ip i hlds, den vil likevel funke på nett om du har opna port 27015 mot din lokale ip. Rutern vil sende fra den porten til din lokale ip som står i hlds Endret 10. februar 2005 av Treat Lenke til kommentar
BlitzKrieg Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Javel? Skal teste, takk for tipset! Er det 27015 udp eller tcp som skal opnes? Og er det utgående eller inngående ? Er veldig grønn, sorry.... Takker for respons! Lenke til kommentar
CodeDeleted Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Husk sv_lan 0 hvis du ikke har dedikert server, ellers finner ikke noen den Lenke til kommentar
BlitzKrieg Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Går det an å legge til kommandoer som Sv_lan 0 etter at serveren har startet? Eller kommandoen legges inn i kommandolinje på snarvei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå