Gå til innhold

Skal til miami/Orlando hvordan butikker anbefales?

Anbefalte innlegg

Heisann, skal en tur usa og tenkte da og kjøpe data deler:)

Tenkte da om noen av dere har anbefalinger til butikker?

Må muligens kjøpe ny playstation 2 der, pga misslykka chip modding på min gamle *snufs*

Er det noe problem pga, det ikke er pal?

Ellers ram og hardisker, er det gode priser på det der?

Noen linker til butikker så man kan kikke litt på forhånd?

På forhånd tusentakk for svar:)

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisene er lavere grunnet 7% sales taxes i de fleste stater i USA og 25%mva i norge. Er du uheldig å blir stoppet i tollen i norge så svir dette hardt på pungen i tillegg til at du kan miste varene.

det gjør det ikke det! du kan ta med deg intil 10 tusen, hvis ikke det er mer.. desuten hvem pokker vet at du har kjøpt det i USA å ikke hadde det med fra norge?

sludder

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke handlet datadeler i utlandet, webshopene i Norge har ikke noen særlig fortjeneste, det eneste du tjener på er at du slipper momsen. Du kan vel ta med deg varer for inntil 6000 eller 10.000 momsfritt tilbake til Norge.

Personlig ville jeg heller vært vel vitende om at det ville være null problemer med retur hvis noe skulle bli ødelagt, enn at jeg sparte 23% på kjøpet.

I tillegg er det vel slik at amerikansk PS2 benytter seg av NTSC-kodede spill, og at norske PAL-spill ikke nødvendigvis fungerer prikkfritt på den.

Noe jeg *ville* vurdert å kjøpe er imidlertid PSP, da denne kun er lansert i Usa ennå.

Når jeg drar utenlands, pleier jeg bare å handle juggel og effekter jeg ikke får tak i noen andre steder. Datadeler kan man jo handle hvor som helst.

Lenke til kommentar
Prisene er lavere grunnet 7% sales taxes i de fleste stater i USA og 25%mva i norge. Er du uheldig å blir stoppet i tollen i norge så svir dette hardt på pungen i tillegg til at du kan miste varene.

det gjør det ikke det! du kan ta med deg intil 10 tusen, hvis ikke det er mer.. desuten hvem pokker vet at du har kjøpt det i USA å ikke hadde det med fra norge?

sludder

Faktisk er du meldepliktig ved utreise hvis du har med varer av verdi over denne grensen du vil ta med tilbake igjen. Virker som om ikke så mange faktisk er klar over dette. Regner med at det som regel går seg til ved at tollvesenet ser at varen virker brukt.

Lenke til kommentar

Det er særdeles vanskelig å finne noen gode pc "butikker" her i USA. det meste går (som i norge) via webshop... så hvis du skal nedover å besøke noen kjente(?) så kan du jo kikke litt rundt, på f.eks. newegg.com og se om det er noe interessant, så sende det til dem god tid i forveien. butikkene her har stort sett samme priser som i norge, men på web butikker er det fortsatt noe fortjeneste. dollar kursen idag er på 6,54 og stiger...

Lenke til kommentar

Det beste alternativet jeg fannt på en Playstation 2 var på Amazon til 159$. Amazon vet jeg av erfaring at du kan bruke ditt norske visa kort og få sendt varene til en adresse i USA. Men så spørs det jo om den takler norsk spenning på strømmen...

Edit: Ja, den vil nok være NTSC fargeformat, men mange nyere fjernsyn takler det. Det bør du kanskje også forvisse deg om før du kjøper.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

sludder

ahhh, det er så artig med sånne små nerder som tror de vet alt, men igrunn tar så grundig feil. Grensen ligger som saftis nevner på 6.000,- , men dette gjelder totalt for alt stash du handler med det (med muligens untak av alkohol, tobakk og andre ting som ellers er kvotebelagt). Skal man begynne å handle så går de 6k fort og hvertfall ettersom det virker på Itw at han faktisk reiser dit kun for å handle stash.

Lenke til kommentar

Problemet med å kjøpe i USA er at de har 110V/60HZ nettspenning. Veldig mange av produktene som blir solgt har ikke mulighet for å kjøre med 230V/50Z.

Når det gjelder Orlando/Miami finnes det veldig mange butikker og det er ofte en fordel å spør besetningen på Hotellet om de beste plassene for å handle. Vist du skal være i Miami noen dager først, ikke bruk opp alle pengene, for i Kissimmee (Orlando) er det de største kjøpesenterene du noen sinne har sett.

Her har de sinnsykt store Elektronikk butikker med ALT! Den ene butikken jeg var inne i hadde selvfølgelig masse datadeler, men mest imponerende de hadde sånn ca 100 storskjermer utstilt, det var rått.

De har også veldig mange "factory outlet stores" der du kan kjøpe feks Nike produkter for en slikk og ingenting.

Du kommer garantert til ha en fin ferie, parkene i Orlando er utrolig imponerende.

God tur! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det beste alternativet jeg fannt på en Playstation 2 var på Amazon til 159$. Amazon vet jeg av erfaring at du kan bruke ditt norske visa kort og få sendt varene til en adresse i USA. Men så spørs det jo om den takler norsk spenning på strømmen...

Edit: Ja, den vil nok være NTSC fargeformat, men mange nyere fjernsyn takler det. Det bør du kanskje også forvisse deg om før du kjøper.

Tja, den nye "lille" PS2 koster jo 1399,- på elkjøp, og i følge "datating" her på forumet skal den snart settes ned til 1199,-.

Hvis du kjøper til $159= 1 066,86 kr må du i tillegg plusse på for en strømtransformator.

Ikke mye å spare med tanke på at retur blir mye vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...