Gå til innhold

Hjelp til å OC 3000+ "Winchester"

Anbefalte innlegg

Får ikke multipliern høyere enn 9! Får bare endret på FSB'en. Er denne CPU'en låst? Har lest om så mange som har klokket denne masse, selv med boxed-vifta. Noen som kan hjelpe??

Dette består PC'en min av:

ABIT AV8 3-rd eye

AMD 64 3000+ "Winchester"

2x512 MB Geil Value (PC 3200)

XFX GeForce 5500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke klokket mer enn 180MHz. Har låst AGP/PCI! Vet at RAM'en ikke akkurat er den beste til å overklokke med, men 180MHz?? Det er jo trist :cry:

Har sett bilder (CPU-Z) hvor folk har multipliern på 10 og oppover! Har de låst opp CPU'en?

Med multiplier på 10 har de 3200+, 11 har de 3500+ osv.

edit: 500 poster :w00t::fun::thumbs:

Endret av magio
Lenke til kommentar

Nå så kjører jeg på 2205MHz. Klarer mer, men har bare boxed-vifta ennå. Får litt problemer når jeg skal kjøre 3D (f.eks. 3D mark). Noen som vet hvorfor? Har forresten fått GeForce 6800 GT i dag... :D Uansett, når jeg klokker ned, kan jeg kjøre 3D mark igjen... rart syns jeg :hmm: Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Nå så kjører jeg på 2205MHz. Klarer mer, men har bare boxed-vifta ennå. Får litt problemer når jeg skal kjøre 3D (f.eks. 3D mark). Noen som vet hvorfor? Har forresten fått GeForce 6800 GT i dag... :D Uansett, når jeg klokker ned, kan jeg kjøre 3D mark igjen... rart syns jeg :hmm: Noen som har peil?

Kan nok være temperatur problemer, pc'en blir ofte ustabil ved høye temperaturer og klarer ikke krevende oppgaver 100%.

Lenke til kommentar

Temperatur problemer sier du :hmm: Har kjørt CPU Burn i 30 minutter, og det var ikke mulig å få den varmere enn 47 grader! Og DET er vel ikke for varmt??

Edit:

Desuten, hvis jeg prøver 3D mark da jeg klokker ned CPU'en nesten helt tilbake til "start" (Ikke helt ned da, f.eks. til 1900MHz), vil fortsatt ikke programmet funke. Og da er i hvertfall ikke prosessoren for varm....

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...