Gå til innhold

Ny Mist 500w PSU

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis en av to:

1. Strømforsyningen er ødelagt, i så fall må du klage på den, eller

2. Den gamle strømforsyningen trakk mer luft gjennom kabinetttet fordi viften spant raskere, PCen blir for varm etter noen timer, og kræsjer.

Tror nr. 2 er mest realistisk. Kan du prøve med mer avkjøling, hjelper det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg venter nå på noen nye hardisker, 3 s-ata disker og 1 ide. Har tenkt å kjøre systemet kun med den ide hardisken og prøve først å koble til den gamle psu'en min og se om alt går bra, så etter en tid koble til den nye Mist'en for å se om den kverker hardisken. Kjøpte en billig ide harddisk som jeg kan ofre.

Jeg mistenker litt Mist'en for å stå bak, for som du sier alternativet er varmen. Men tempen i kabinettet lå på 25 grader jevnt og jeg kjølte ned hardiskene som ble ødelagt med vifte i tillegg. Dette ble en litt dyrere investering enn jeg hadde regnet med, og hvis det er Mist som er synderen er jeg ikke sikker på om jeg tør satse på dem igjen. En jeg jobber med kjøpte også denne nye Mist'en samtidig med meg, og han har ikke fått problemer med hardiskene sine. Men han har fått problemer med hovedkortet sitt i ettertid, får ikke satt fsb'en, cpu viftealarmen går selv om vifta fungerer som den skal. Tviler på om dette har med Mist å gjøre men en kan adri si aldri. ;)

" "Tror nr. 2 er mest realistisk. Kan du prøve med mer avkjøling, hjelper det?" "

Ja jeg skal prøve, jeg har bestilt 4 nye hardiskkjølere med vifte. Håper veldig det er dette som skal til, jeg digger designet på den nye psu'en og selv om den gamle BeQuiet psu'en var tilnærmet lydløs (etter litt innvendig ommøblering) så vil jeg helst bruke Mist'en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...