Gå til innhold

koble dvd lyd gjennom videoen?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurer på om jeg kan koble lyden til dvd spillern til høyttalerne

borti stuehjørnene gjennom videomaskinen. Jeg har scart og lydutganger koblet til høyttalerne i VHS maskinen allerede, men det er bare en scart i dvd maskinen og den er jo ibruk. Må jeg knø med de andre små hullene (rød,hvit,gul) for å ordne lyd, eller kan jeg bruke videoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom du ikke har surrond skukke det ikke være noe i veien for å koble den gjennom VHS, det er vel riktignok noen med hifi ører som ville holdt seg vekke fra denne løsningen, regner med at du har 2 scart på VHS?

da regner jeg med at du får opp den inngangen som en kanal i VHS og sender lyd ut til forsterker og bilde til tv gjennom den andre scart utgangen.

GUL = bilde

Det er egentlig ganske enkelt å bare dra en phono jack (rød, hvit) fra DVD til forsterker.

Lenke til kommentar

:dontgetit: Hm, ok. Det var nå egentlig et luksusproblem. Siden dvd'en står oppå VHS'n så

tenkte jeg at jeg skulle være så lur å koble dem. Men blir det bra surround da, med en ny lang kobleledning fra dvd til stereoen istedet da? Den fra VHS til stereoen har scart + hvit,rød ende og med en skøyte (ja stereoen står langt unna) og det er skikkelig kinolyd.. Jeg vil jo ha konge lyd siden dvd spillern (Pioneer575) skal ha så grom lyd. Jeg vasser i ledninger allerede hehe. For å lure på noe annet, hvorfor blir noen divx'er i dvdspilleren bare i svart-hvitt mens andre i farger? finner ikke en felles nevner .. rart.

Endret av Veronique
Lenke til kommentar

Er du ute etter "kinolyd" (noe som jeg tolker som surround), må du nok bruke en egen kabel fra "digital out" på dvd-spilleren til "digital in" på forsterkeren. Har du ikke digital surround (Dolby digital/DTS), bruker du den velkjente rød/hvit.

Edit: hvis du kobler dvd-spilleren gjennom en VHS-spiller, vil du ofte støte på Macrovision. Macrovision er en kopisperre som gjør det umulig å se DVD-filmer.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...