Gå til innhold

Silver Circle CD-R, Kvalitet?

AndyG

Anbefalte innlegg

Jeg vurderte å kjøpe en 100pk Silver Circle cd-r for 199,-. Men så fant jeg også 50pk Plextor cd-r til samme pris.

Jeg har alltid tenkt at billigst er best. Dette diskuterte jeg også med forumbrukeren schmelck. Vi kom fram til så lenge jeg ikke skal ha viktig backup e.l. er det bare å fyre løs på de billigste.

Men så kom jeg over et forum, hvor det står at Silver Circle er noe "crap". Kan jeg forvente feilbrenning titt og ofte, eller er det bare tull? Hvordan er Silver Circle kontra Plextor.

Jeg har forøvrig Plextor brenner (48x).

Edit: Så forøvring nå at denne tråden var feilpostet. Om en moderator kunne vært snill og flyttet den, hadde det vært fint :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brent en del silvercircle, har ikke hatt noen feilbrenninger eller problemer sålangt. Men det er jo ikke sikkert at dine og mine plater er identiske selv om de har samme navn. Medmindre du får tak i eksakte produksjonsdetaljer er det bare en mulighet for å være sikker, prøve platene...

Lenke til kommentar

La meg bare si at det aldri lønner seg å kjøpe billige CDplater. Har selv erfart dette.

I det siste har jeg begynt å sjekke litt gamle plater jeg har hatt liggende 2-3 år.

Plater som Samsung 48x DIGITall, vivastar og rimax er i 90% av tilfellene uleselig etter 70%.

Derimot plater som TDK og sony, lever fortsatt .

Kjøper nå kun plextor plater til ting jeg vil ta vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...