Gå til innhold

Blir pumpa stillere hvis den står inne i tanken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring kan det faktisk bli mer støy av å putte den i tanken, jeg antar dette skjer fordi vibrasjonene forsterkes i vannet. Når jeg hadde pumpa mi inni tanken ble det dessuten mindre støy dersom jeg lot lokket på tanken være avskrudd. Det kommer nok litt an på både pumpa og utformingen av tanken.

Driver nå og skal bygge en boks i tre, kledd med støydempematter innvendig. Inni der setter jeg pumpa og en liten tank. En kamerat av meg har gjort det samme, og det fungerer tilfredsstillende (som i "kan ikke høre den 30cm unna").

Lenke til kommentar

Enig med halvsame her!

Det høres kanskje rart ut, men jeg har faktisk opplevd det samme. Men utformingen og dimensjonene på materialene i tanken vi nok i ganske stor grad være avgjørende.

En sylinderformet tank vil sannsynligvis være bedre fremfor en firkantet, ettersom en rund konstruksjon vil være mindre påvirkelig for vibrasjoner fra pumpa.

Lenke til kommentar

Jegg ville laget en sylynder formet tank med et par skruer i bunn MED noen gummi knutter i mellom bunnen og pompa , Skru det veldig godt sammen Hardt , så tror jeg det vill funke fint :)

Du bør jo heller ikke fyllte tanken med vann ?

du kan lage et støy dempende kabinett av metall og isopor ol.

Gjorde noe lignende med min pompe bare at jeg brukte det matriale settet min kom i , skjerte det ut med en kniv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...