Gårby Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Når jeg søker etter virus (Norton) så slår maskina seg av etter en stund. Det gjorde den også da jeg kjørte Spybot. Ved en onlinescan ble følgende virus/trojaner funnet: -JS/Exploit-ScriptSrc -Mainpean Stardealer application -Virtumondo Newtonknows application Er veldig blank når det gjelder data, så; Hvis noen har tips eller kan komme med en trinnvis oppskrift på hvordan jeg kan få bort jævelskapen så hadde jeg vært evig takknemlig =) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvordan slår den seg av? Bare helt uten videre eller får du en feilmelding før den teller ned og så slår seg av? -KJ Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Den slår seg av uten forvarsel...99% sikker...kjørte sist Spybot..og da den va ca 80% ferdig å scanne så slo maskina seg av...(har en laptop hvis det betyr noe) Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kan jo prøve å kjøre norton i sikkerhetsmodus. (Trykke f8 under boot, før windows lade baren kommer). Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Først må jeg takke så mye for forslag. Med det mener du at jeg kan søke etter virus uten at maskina sllår seg av ja!? Takker..ska prøve det. Forresten, har akkurat brukt online-scanninga til Trend micro Housecall. Den er ikke ferdig ennå, men har hittil funnet et virus som heter "Java_bytever.A-1".... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Prøv å starte i sikkermodus (F8 under oppstart), for så å søke etter virus. Fungerer ikke dette er det jo en mulighet for at en av viftene dine ikke fungerer lenger, slik at prosessoren blir for varm og dermed skrur seg av selv. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Teorien om at en av viftene ikke fungerer har jeg selv tenkt på ja...takk for tipset! Noen som vet hvordan jeg fjerner Java_bytever.A-1?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå