Gå til innhold

Denon DVD-2200 Prob med brente DVD'er

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Denon DVD-2200 som fusker når den spiller brente DVD'er. Spilleren er ca 6 mnd gammel. Jeg er blitt klar over problemet de siste par ukene. De brente DVD'ene har fungert feilfritt i de andre spillerne jeg har prøvd dem i hos venner og familie. Felles for alle de spillerne jeg har prøvd på foruten min egen er at ingen av dem koster mer enn maks en femtedel av det min koster. Spillerne er av merkene Toshiba, Sony, Denver, og en billig-sak fra komplett som jeg ikke husker merket på, men som har betegnelse "520" i tillegg til fabrikknavnet. De brente DVD'ene er av merket Werbatim og Sony og er av type DVD+R. Spesielt Werbatim-platene er plater jeg er blitt anbefalt å bruke fordi kvaliteten skal være god.

Måten Denon-spilleren feiler på er flere. Den kan spille av en plate i 25 min, deretter fryser bildet/lyd, evnt det begynner å hakke. De fleste platene spiller noen minutter før de hakker. Noen spiller 5 min, andre 60 min. Om platen alltid hakker etter 15-20 min er det umulig å hoppe "innenfor" problemet, la oss si til spor 8 på en konsert-DVD. Andre plater kan gi en hakkende gange i hele filmens lengde.

Jeg tenkte jeg skulle høre på forumet hvordan dere mener jeg står i forhold til forhandler HiFi-klubben med tanke på å få spilleren sett på. Den er jo strengt tatt laget for å avspille original-DVD'er. Alle andre formater jeg har prøvd fungerer knirkefritt, bare ikke brente DVD'er. SVCD-format, mp3-format, vanlige CD'er, brente CD-R-plater, alt annet fungerer, og lyd og bilde er supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du kan gjøre stort annet enn å høre med Hifiklubben om DVD-spilleren skal oppføre seg slik, evt. ta den med for å få dem til å vurdere problemet. Det er ikke uvanlig at enkelte merker/modeller sliter med brente plater, selv i høyere prisklasser. Hørte for ikke så lenge siden om en CD-spiller i samme prisklasse som DVD-2200 som slet med brente CD-plater, tror det var en Arcam.

http://www.usa.denon.com/support/upgrades.asp

Fant denne linken på hjemmesiden til Denon som gir deg tilgang til oppgraderinger til modellen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mysteriet er løst. Denne og flere andre Denon-spillere står oppført i listene med et "?" på formatet DVD+R, mens alle andre formater spilles ok. Det er jo en skandale at dette ikke opplyses mener jeg. Hvor lenge vil -R plater være å få kjøpt? Jeg har hørt at det ikke er noen selvfølge at -R-plater går i de fleste DVD-spillere. Er det noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...