stoffix Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ja, som topic sier, så vil ikke windows (XP) boote uten at install cd'n står i, jeg har glemt den i en stund nå, så jeg har ikke hatt mulighet til å merke om det har vært slik hele tiden, men det ble jo installert i går... jeg bruker et kontrollerkort for å få brukt sata disken, som er den eneste disken i systemet... når jeg starter, så får jeg beskjed om at det enten er feil på boot disken, eller at det ikke er noen, og blir bedt om å sette den inn, og så trykke en tast. setter jeg inn windows cd'n, så går det bra... kan jeg boote ifra cd'n, og velge reparer istedet for ny installering for å få fikset dette? jeg er nesten ferdig med å oppdatere og å legge inn programmer, så jeg vil nødig reinstallere windows... (PS det går fint å ta ut cd'n etter at windows har startet...) på forhånd takk for alle svar Mvh: Kristoffer Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du sier du bruker et kontrollerkort til S-ata disken din, har du lagt inn driverne til dette kortet? Har du egne S-ata kontakter på hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Peker boot rekkefølgen i BIOS til de rette enhetene? F.eks. da til S-ATA kontrolleren? Sørg iallefall at en av bootlistene peker til en enhet med bootfiler... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 bios er bare tull, finner ikke sata kontrolleren i boot lista, men i en annen liste kan jeg velge raid kontrollere framfor de integrerte IDE kontrollerne... jeg har lagt inn driverne til sata kortet, kan det hjelpe å legge de inn på nytt? og nei, jeg har ikke sata kontakter på HK... jeg har tenkt litt på å boote ifra CD, og så å velge reparer istedet for installer, vil jeg kunne miste arbeid ved å velge dette? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 faen.. var bare jeg som hadde stilt litt for mye i bios.. *skamme seg litt* Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 faen.. var bare jeg som hadde stilt litt for mye i bios.. *skamme seg litt* Hva gjorde du? Har nemlig nøyaktig samme problem. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) *Offtopic-Kommentar* Det som er problemet med mange her.. Dem finner ut av det selv, men skriver ikke her hva dem gjorde sånn at det blir mange andre tråder rundtforbi om samme emnet... Endret 15. februar 2005 av Caddy Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 vel, nå har jeg et ganske merkelig problem, men jeg skal skrive hva jeg gjorde.. det er som tidligere nevnt 2 eller 3 steder hvor jeg stiller på ting ang boot rekkefølge... et sted, så hadde jeg skrudd av å boote ifra C:, da jeg trodde det var ment på en IDE kabel, og siden jeg brukte et ekstra sata kontrollerkort, så ville ikke det gjelde. men den må stå på det for å boote ifra C: på sata kontrolleren også, jeg håper det er til help, hvis ikke, så kan du jo bare fortelle os hva du har å velge imellom i bios, og så kan vi jo prøve å hjelpe deg.. @ Caddy: jeg er klar over det problemet, skal prøve å bedre meg selv til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå