Gå til innhold

problem med ny pc

kimp

Anbefalte innlegg

satte i et nytt hovedkort i dag med ny vifte og amd 64 3200+ prossesor og 1 gb minne.

når jeg starter pcen virker alt som normalt helt windows xp skal starte da kommer det 1 sekund med en blåskjerm også starter pcen på nytt.

har 250w strømforsyning i kabinettet fra aopen kansje det er feilen?

hovedkortet er:

Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote: har 250w strømforsyning <

spørs jo hva du har koblet til hk, men er vel litt snaut. Er psu'n til microATX (inkl. 4-pin +12v) eller bygger du i et gammelt aopen HX45 kabinett (de er 250w og mangler +12v)?

quote: virker alt som normalt helt windows xp skal starte<

kjører hdd fra ditt gamle system uten formatering?

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnefeltet.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved en event. endring av emnefelt. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar
satte i et nytt hovedkort i dag med ny vifte og amd 64 3200+ prossesor og 1 gb minne.

når jeg starter pcen virker alt som normalt helt windows xp skal starte da kommer det 1 sekund med en blåskjerm også starter pcen på nytt.

har 250w strømforsyning i kabinettet fra aopen kansje det er feilen?

hovedkortet er:

Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X hovedkort

Du burde med tanke på komponentene dine ha en kraftigere strømforsyning. Det er noe lite strøm..Jeg ville ikke tatt sjansen på å koble en 250W på min maskin..hehe..Tips..Ikke kjøp Q-TEC.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, definitivt gå for en større strømforsyning. Selv ville jeg gått for en på minimum 350W, helst 400+.. En annen fin ting med større strømforsyning er at den ikke er så belastet under kjøring som en mindre, og den blir ikke så varm, og produserer dermed mindre viftestøy.. yey! \o/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...