Gå til innhold

MPlayer 1.0pre6a i Slackware 10.1 @ 2.6.10

Anbefalte innlegg

Dette er faktisk et av de snodigste problem jeg har vært borti.

Problemene i konsoll må være relatert til framebuffer.

Problemene i X skjønner jeg ikke noe av, hvis den fungerer i X lokalt så SKAL den fungere gjennom SSH. Sikkert på at -display fungerte?

At du har problemer med å kompilere pre5 er å faktisk veldig rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rivafb og nvidia-driveren er ikke kompatible. Spesielt ved bruk av hardware-aksellerasjon, som xv, vil du sannsynligvis få problemer. Ellers er det heller ingen grunn til at mplayer skal virke i X lokalt men ikke gjennom ssh. Mulig det blir krøll om du har X-forwarding akivert i ssh, men om du setter DISPLAY=:0 burde det vel likevel fungere.

Lenke til kommentar
rivafb og nvidia-driveren er ikke kompatible. Spesielt ved bruk av hardware-aksellerasjon, som xv, vil du sannsynligvis få problemer. Ellers er det heller ingen grunn til at mplayer skal virke i X lokalt men ikke gjennom ssh. Mulig det blir krøll om du har X-forwarding akivert i ssh, men om du setter DISPLAY=:0 burde det vel likevel fungere.

X-forward i SSH har ingenting med saken å gjøre. Alt man trenger å gjøre er å si til MPlayer hvilken display den skal bruke. mplayer -display fungere mer en bra nok.

Lenke til kommentar
X-forward i SSH har ingenting med saken å gjøre. Alt man trenger å gjøre er å si til MPlayer hvilken display den skal bruke. mplayer -display fungere mer en bra nok.
Klart, men skal du kjøre flere applikasjoner er det enklere å sette en env variabel. Vanligvis er det uansett ikke nødvendig å oppgi display, men jeg var usikker på om det kunne være annerledes i forbindelse med X-forwarding siden jeg aldri har hatt behov for å aktivere det.

edit: Det at avspillingen virket lokalt, men ikke via ssh, hintet om at han hadde flere problemer enn rivafb/nvidia-kombinasjonen.

Endret av drall
Lenke til kommentar
Klart, men skal du kjøre flere applikasjoner er det enklere å sette en env variabel. Vanligvis er det uansett ikke nødvendig å oppgi display, men jeg var usikker på om det kunne være annerledes i forbindelse med X-forwarding siden jeg aldri har hatt behov for å aktivere det.

Såklart, det er enklere å sette DISPLAY for alle program. Men når du kjører MPlayer gjennom SSH så tror den at den gjører i konsoll og den vil bruke framebuffer drivere, så å legge til -display kan av og til være nødvendig.

Lenke til kommentar

Ser ut til at å oppgi display er nødvendig i alle tilfeller likevel, som olear sier. Tror jeg gir meg en selvpålagt ban fra forumet for 2 dager, grunnet slurvete postlesing og manglende dobbeltsjekking som grunnlag for påstander.

Endret av drall
Lenke til kommentar
Såklart, det er enklere å sette DISPLAY for alle program. Men når du kjører MPlayer gjennom SSH så tror den at den gjører i konsoll og den vil bruke framebuffer drivere, så å legge til -display kan av og til være nødvendig.

Sier ikke noe på det. Jeg har aldri gjort det, da det aldri har vært nødvendig. Det har fungert før. Men jeg kommer nok til å begynne med å sette display fra nå, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...