enden Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Som eks-student har jeg funnet ut at det koster mer enn det smaker med NGT Bravo når bindingstiden min går ut (å binde seg for to år til er ikke aktuelt). Derfor har jeg nesten bestemt meg for å slå på stortromma og heller betale noen kroner mer for en feitere linje. Valget foreløpig har havnet på Dataguard/sdsl.nos feiteste SHDSL-linje, på 2Mbit. Er det noen som har erfaring med denne? Jeg har hørt litt rykter om høy ping på ADSL-linjene deres. NGT-linja mi ligger vel på rundt 30, så jeg er ikke keen på å gå særlig opp. Hvordan er det med stabilitet på linja, hastighet og support. Noen som har positive/negative erfaringer der? Hvis dette var feil sted å poste så beklager jeg (litt trøtt, så jeg kommer ikke på noe mer fornuftig lokasjon) Jeg har rapportert meg selv just in case, så det er ikke vits å spamme ned med det. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Dataguard leverer delvis på Catch sin plattform og har delvis bygget ut med egen hardware som er lik Catch sin men hvordan det er i praksis vet jeg ikke. De har vel noe ADSL på telenor sin plattform og som kan forklare den høye pingen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Nå leverer de til en tredjedel av prisen Catch opererer med på samme linje, så jeg antar at det er deres eget utstyr det er snakk om her Er det noen som har erfaring med nevnt linje? Eventuelt andre forslag til ISP-er som klarer å levere et like godt tilbud? Lenke til kommentar
runel Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har ikke erfaring med linjen du vurderer, men jeg har SHDSL 512/512 fra Dataguard, har bare gode erfaringer, både med oppetid og stabilitet Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Hvordan er pingen din til inn-og utland? Si til www.uit.no og www.automoderna.lt f.eks. Lenke til kommentar
runel Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Hvordan er pingen din til inn-og utland? Si til www.uit.no og www.automoderna.lt f.eks. Ping til uit.no: 37 ms Ping til automoderna.lt: 425 ms Endret 11. februar 2005 av runel Lenke til kommentar
opticus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hvorfor ikke adsl2+ i steden? litt raskere upload og vanvittig mye raskere download Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 jeg får ca 18ms til uit.no med catch linjen min... og da har jeg 4 andre maskiner som driver en del trafikk... catch er nok litt bedre =) Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hvorfor ikke adsl2+ i steden? litt raskere upload og vanvittig mye raskere download Kan ver han ikkje har tilgang til det endå..... Vertfall eg får det ikkje på leeenge... Bur i norgest vestligaste by Lenke til kommentar
opticus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 han bor jo i oslo... Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Har ikke ADSL2+ tilgjengelig enda, men vurderer det. Og jeg tror ikke du har sett produktene som tilbys, da det ikke er noen ADSL2+ abb. som gir over 2mbps opp fra dataguard. Finner du noen andre som gir meg bedre linje for 550,- så si fra Catch koster en god del mer, så det er ikke noe alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå